Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1257225

Preferencije studenata prema čokoladnim namazima


Hadelan, Lari; Marković, Anja; Mesić, Željka; Zrakić Sušac, Magdalena
Preferencije studenata prema čokoladnim namazima // Glasilo Future, 5 (2022), 5-6; 1-12 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1257225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Preferencije studenata prema čokoladnim namazima
(Students' preferences for chocolate spreads)

Autori
Hadelan, Lari ; Marković, Anja ; Mesić, Željka ; Zrakić Sušac, Magdalena

Izvornik
Glasilo Future (2623-6575) 5 (2022), 5-6; 1-12

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
čokoladni namaz, tržište, konzumacija, student
(chocolate spread, market, consumption, student.)

Sažetak
Čokoladni namazi su desertna namirnica koje karakterizira privlačan okus, ali i visoka kalorijska vrijednost. Najviše se prodaju u Aziji iako, po glavi stanovnika, najviše na njihovu nabavu troše Europljani. Hrvatsko tržište čokoladnih namaza je visoko koncentrirano s dominacijom talijanske Nutelle i hrvatske Lino Lade. U novije vrijeme pojavljuju se i "zdravije" inačice čokoladnih namaza s namirnicama koje odlikuju bolji nutritivni sastav i zdravstvena percepcija. Cilj rada bio je utvrditi osnovne tržišne značajke čokoladnih namaza i preferencije studenata prema njima. Uz analizu relevantnih sekundarnih izvora podataka, u radu je provedena anketa sa sudjelovanjem 96 studenata Agronomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. U obradi rezultata korištene su jednovarijantne (frekvencija i distribucija) i dvovarijantne (hi- kvadrat test) metode statističke analize. Rezultati ankete ukazuju da većina ispitanika konzumira čokoladne namaze jednom mjesečno, podjednako kupuju poznate brandove namaza kao i trgovačke robne marke. U odabiru između Nutelle i Lino Lade ispitanici daju blagu prednost hrvatskom brandu, prvenstveno zbog niže cijene, boljeg okusa i države podrijetla. Ispitanici ocjenjuju slatke namaze s hrvatskih OPG-ova perspektivnim proizvodima, ali ih uglavnom ne smatraju dovoljno dobrom zamjenom postojećih čokoladnih namaza.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Nutricionizam, Ekonomija



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Hadelan, Lari; Marković, Anja; Mesić, Željka; Zrakić Sušac, Magdalena
Preferencije studenata prema čokoladnim namazima // Glasilo Future, 5 (2022), 5-6; 1-12 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Hadelan, L., Marković, A., Mesić, Ž. & Zrakić Sušac, M. (2022) Preferencije studenata prema čokoladnim namazima. Glasilo Future, 5 (5-6), 1-12.
@article{article, author = {Hadelan, Lari and Markovi\'{c}, Anja and Mesi\'{c}, \v{Z}eljka and Zraki\'{c} Su\v{s}ac, Magdalena}, year = {2022}, pages = {1-12}, keywords = {\v{c}okoladni namaz, tr\v{z}i\v{s}te, konzumacija, student}, journal = {Glasilo Future}, volume = {5}, number = {5-6}, issn = {2623-6575}, title = {Preferencije studenata prema \v{c}okoladnim namazima}, keyword = {\v{c}okoladni namaz, tr\v{z}i\v{s}te, konzumacija, student} }
@article{article, author = {Hadelan, Lari and Markovi\'{c}, Anja and Mesi\'{c}, \v{Z}eljka and Zraki\'{c} Su\v{s}ac, Magdalena}, year = {2022}, pages = {1-12}, keywords = {chocolate spread, market, consumption, student.}, journal = {Glasilo Future}, volume = {5}, number = {5-6}, issn = {2623-6575}, title = {Students' preferences for chocolate spreads}, keyword = {chocolate spread, market, consumption, student.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font