Pregled bibliografske jedinice broj: 1257185
Doživljavanje dosade kod djece u osnovnoj školi: prevalencija, uzroci, posljedice i različiti načini suzbijanja
Doživljavanje dosade kod djece u osnovnoj školi: prevalencija, uzroci, posljedice i različiti načini suzbijanja // Nova promišljanja o djetinjstvu = Rethinking childhood / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 97-118 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1257185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljavanje dosade kod djece u osnovnoj školi:
prevalencija, uzroci, posljedice i različiti
načini
suzbijanja
(Experiencing boredom in primary school children:
prevalence, causes, consequences and dieferent
ways of coping)
Autori
Dragoslavić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu = Rethinking childhood
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2022, 97-118
ISBN
978-953-331-321-4
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dosada ; škola ; učenici ; rizični faktori
(boredom ; school ; students ; risk factors)
Sažetak
Tijekom boravka u školi, a osobito za vrijeme nastave, učenici doživljavaju brojna i raznolika pozitivna, ali i negativna emocionalna iskustva. Teorija kontrole i vrijednosti emocija relevantan je i često korišten okvir za analizu emocija povezanih s načinom poučavanja i procesima učenja, odnosno akademskim emocijama, među koje se u skupini emocija povezanih s aktivnostima svrstava i akademska dosada. U skladu s tom teorijom akademska je dosada negativna, deaktivirajuća emocija, relativno niske valencije te podložna vanjskim utjecajima. Budući da se radi o subjektivnoj interpretaciji trenutne situacije učenik koji doživljava dosadu osjeća se nelagodno, zamoreno ili frustrirano (afektivna komponenta). Uz ovu, dosadu još određuju fiziološka, kognitivna, motivacijska, volitivna te izražajna komponenta. U usporedbi s primjerice ljutnjom ili anksioznošću akademska je dosada prilično zanemarena istraživačka tema zbog toga što ju se smatra neupadljivom, ”tihom” emocijom, a učenici kojima je tijekom nastave dosadno često ne ometaju druge u njihovu radu. Iako se u kontekstu škole akademska dosada rijetko istražuje, njezina relevantnost postaje prilično jasna kada se pogledaju rezultati nekih istraživanja prema kojima se radi o vrlo raširenoj emociji koju doživljava između 20 i 66% učenika, a gotovo svi učenici barem su jednom doživjeli dosadu na nastavi. Cilj je ovoga rada objasniti akademsku dosadu kao iznimno važan koncept koji utječe na motivaciju, ishode učenja te različita ponašanja učenika. Posebno su izdvojena obilježja, znakovi prepoznavanja te mogući uzroci pojave akademske dosade, odnosno analiziraju se vanjski ili situacijski uzroci te dispozicijske osobine učenika. Naime, pravovremeno detektiranje dosade kod učenika i pažljivo planiranje nastave, kako bi se izbjegle monotone i demotivirajuće situacije u razredu, od najveće je važnosti jer se time potiče suradnja, zadovoljstvo školom i uspjeh učenika, te smanjuje mogućnost uključivanja učenika u različita neprihvatljiva ponašanja među kojima se posebno ističe međuvršnjačko nasilje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)