Pregled bibliografske jedinice broj: 1257128
Stavovi studenata studijskih smjerova iz područja komunikacijskih znanosti o stručnim predmetima koji se izvode na engleskom jeziku
Stavovi studenata studijskih smjerova iz područja komunikacijskih znanosti o stručnim predmetima koji se izvode na engleskom jeziku // 6. međunarodna konferencija Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke
Osijek, Hrvatska, 2023. (predavanje, recenziran, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1257128 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata studijskih smjerova iz područja
komunikacijskih znanosti o stručnim predmetima
koji se izvode na engleskom jeziku
(Attitudes of Communication Science Students on
Courses Taught in English)
Autori
Miškulin Saletović, Lucia ; Labaš, Danijel ; Beljo, Adrian
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
6. međunarodna konferencija Suvremeni izazovi u poučavanju jezika struke
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 23.02.2023. - 25.02.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
engleski kao jezik poučavanja, jezične kompetencije nastavnika, materinski jezik, studenti komunikacijskih znanosti, visokoškolske institucije
(English as a Medium of Instruction, Language Competencies of Teachers, Mother Tongue, Communication Science Students, Higher Education Institutions)
Sažetak
Engleski se jezik sve više koristi kao sredstvo poučavanja na visokoškolskim institucijama širom svijeta. Hrvatska u tom pogledu nije iznimka te javne i privatne visokoškolske institucije u Hrvatskoj nude studijske programe i/ili pojedine obvezne i/ili izborne predmete na engleskom jeziku. Istraživanja pokazuju kako engleski jezik kao sredstvo poučavanja bez obzira na svoju rasprostranjenost i sve veću popularnost otvara niz pitanja, među kojim se ističu pitanja o jezičnim kvalifikacijama nastavnika koji izvode stručne predmete na engleskom jeziku, utjecaju poučavanja na engleskom jeziku na materinski jezik i nacionalni identitet te bojazan da je riječ o fenomenu koji su nametnuli kreatori politika i upravljačke strukture visokoškolskih institucija bez konzultacija s ključnim dionicima, odnosno nastavnicima koji te predmete izvode i studentima koji ih upisuju. U ovome se radu na osnovi istraživanja koje je provedeno među studentima studijskih smjerova u području komunikacijskih znanosti prikazuje zadovoljstvo studenata različitim aspektima nastave stručnih predmeta koji se izvode na engleskom jeziku. Istraživanje je provedeno metodom ankete na uzorku od 120 studenata diplomskog studija komunikologije Fakulteta hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu i diplomskog studija upravljanja odnosa s javnošću Edward Bernays visoke škole za komunikacijski menadžment koji su u prethodne dvije akademske godine (2020./2021. i 2021./2022.) slušali obvezne i/ili izborne stručne predmete na engleskom jeziku. Upitnik je sadržavao pitanja zatvorenog i otvorenog tipa o pet područja: (i) razlozi upisa stručnih predmeta koji se izvode na engleskom jeziku, (ii) prednosti predmeta koji se izvode na engleskom jeziku, (iii) praktični način izvođenja stručnih predmeta na engleskom jeziku, (iv) utjecaj predmeta koji se izvode na engleskom jeziku na materinski jezik i nacionalni identitet i (v) jezične kvalifikacije nastavnika koji izvode stručne predmete na engleskom jeziku. Ovim se istraživanjem želi doprinijeti rasvjetljavanju nedovoljno istraženog područja engleskog kao jezika poučavanja na visokoškolskim ustanovama u Hrvatskoj te ukazati na aspekte koje je potrebno unaprijediti i/ili dodatno istražiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb,
Veleučilište Edward Bernays