Pregled bibliografske jedinice broj: 1257083
Stavovi studenata nastavničkih studija prema odgoju i obrazovanju za održivi razvoj
Stavovi studenata nastavničkih studija prema odgoju i obrazovanju za održivi razvoj // Putokazi, 8 (2020), 2; 301-308 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1257083 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata nastavničkih studija prema odgoju
i obrazovanju za održivi razvoj
(Attitudes of teacher education students towards
education for sustainable development)
Autori
Ninčević, Marjan
Izvornik
Putokazi (2566-3755) 8
(2020), 2;
301-308
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
održivi razvoj, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, studenti nastavničkih studija
(sustainable development, education for sustainable development, students of teacher education)
Sažetak
Koncept održivog razvoja obuhvaća niz heterogenih određenja utemeljenih na različitim teorijskim i metodološkim pristupima, redovito se spominje u političkim strategijama i čest je gost medijskog prostora. Upravo zahvaljujući širokom području koje svojim značenjem obuhvaća, postavlja se pitanje koliko je značenje tog koncepta poznato populaciji koja jest, ili će u budućnosti biti, odgovorna za implementaciju i provedbu načela održivog razvoja. U znanstveno-istraživačkom diskursu najčešće se navodi krovna definicija Svjetske komisije za okoliš i razvoj (Brundtland komisije) koja održivi razvoj određuje kao razvoj koji zadovoljava potrebe današnjice, a pritom ne ugrožava potrebe budućih generacija (WCED, 1987). Procijenjena podzastupljenost ove teme u području visokog obrazovanja zabrinjava s obzirom na značajnu ulogu sustava visokog obrazovanja u znanstvenom i praktičnom obrazovanju i osposobljavanju stručnjaka koji će u bliskoj budućnosti obrazovati nove generacije ili će donositi nove razvojne odluke (Rončević, Ledić i Ćulum, 2008). Stoga smo ovim istraživanjem ispitali stupanj poznatosti koncepta odgoja i obrazovanja za održivi razvoj kod studenata nastavničkih studija, njihove stavove prema tom konceptu i stavove o odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Rezultati pokazuju očekivanu nisku poznatost koncepta održivog razvoja među studentima, ali pružaju temelj za optimizam u planiranju i organizaciji budućih obrazovnih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)