Pregled bibliografske jedinice broj: 1256913
Elementi kulture i (kon)tekst
Elementi kulture i (kon)tekst // Treći znanstveno-stručni skup Tekst u središtu p(r)oučavanja jezika, 23.-24. 02. 2023., Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Zagreb, Hrvatska, 2023. str. x-x (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1256913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi kulture i (kon)tekst
(Elements of culture and (con)text)
Autori
Dubravec Labaš, Dubravka ; Žuvela, Monika ; Mardešić, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Treći znanstveno-stručni skup Tekst u središtu p(r)oučavanja jezika, 23.-24. 02. 2023., Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.02.2023. - 24.02.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
talijanski jezik u osnovnoj školi ; elementi kulture ; komunikacijski diskurs
(Italian as foreign language in elementary school ; elements of culture ; communicative discourse)
Sažetak
Tekst nije u središtu zanimanja samo u didaktici, on je odlučujući pojam i u granama koje se bave samim procesom učenja tj. njegovim pospješivanjem i unapređivanjem. Tekst je, kao što kažu psiholozi i kognitivni semiotičari te oni koji proučavaju umjetnu inteligenciju, prije svega, proces (Corno u Diadori, 2015). Prema ZEROJ-u (2005) tekst je bilo koja diskurzivna cjelina, govorena ili pisana, koju korisnici/učenici primaju, proizvode ili razmjenjuju i zapravo ne postoji jezični komunikacijski čin bez teksta. U procesu učenja/poučavanja stranog jezika jezično- komunikacijski sadržaji uvijek dolaze u „tekstnom okviru“, u mreži raznovrsnih tekstova (Diadori, 2015). Stoga, kada odabiremo tekstove za nastavu, potrebno je voditi računa o „komunikacijskom diskursu“ jer on postoji i ima smisla samo u onoj mjeri u kojoj ga je učenik spreman prihvatiti kao vlastiti, tj. kao vjerodostojan i zanimljiv. A tekst je takav onda kada ga učenik prihvaća kao dio svojega svijeta i kada procijeni da je u skladu s njegovim interesima (Spagnesi u Diadori, 2015). U ovome izlaganju predstavit će se dio rezultata istraživanja provedenoga u okviru izrade diplomskoga rada na studiju talijanistike. Cilj je istraživanja utvrditi u kojoj mjeri elementi kulture, prisutni u udžbeničkim tekstovima, utječu na stvaranje slike o stranoj zemlji tj. odrediti jesu li upravo oni glavni medij odgovoran za stvaranje slike o talijanskom društvu i njegovoj kulturi i civilizaciji te postoje li drugi kanali i druge vrste tekstova koji također utječu na tu sliku.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb