Pregled bibliografske jedinice broj: 1256819
Razvoj oglasa u lokalnome tisku grada Varaždina i Varaždinske županije
Razvoj oglasa u lokalnome tisku grada Varaždina i Varaždinske županije, 2019., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima, Varaždin
CROSBI ID: 1256819 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj oglasa u lokalnome tisku grada Varaždina i
Varaždinske županije
(Development of ads in the local press of Varaždin
and Varaždin County)
Autori
Medjeral, Pavle
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima
Mjesto
Varaždin
Datum
15.03
Godina
2019
Stranica
44
Mentor
Jeličić, Anita
Ključne riječi
oglašavanje ; novinski oglas ; grafički dizajn ; povijest grafičkog dizajna
(advertising ; newspaper advertising ; graphic design ; history of graphic design)
Sažetak
U radu su objašnjeni temeljni pojmovi poput grafičkog dizajna i oglašavanja te njihova povijest, a veći dio rada posvećen je smjerovima u likovnoj umjetnosti i grafičkome dizajnu u 20. stoljeću. Predmet istraživanja bio je razvoj oglasa u tisku Varaždina i Varaždinske županije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 590 oglasa iz 14 novinskih publikacija Varaždina i današnje Varaždinske županije, tiskanih u razdoblju od 1900. pa do 2018. godine te je cilj bio utvrditi kako su se promijenili oglasi i što je utjecalo na to. Usporedivši analizirane oglase i svjetske trendove u likovnoj umjetnosti i grafičkome dizajnu utvrđeno je da svjetski trendovi nisu imali nikakav utjecaj na izgled oglasa. Promjene u grafičkoj tehnologiji, poput mogućnosti tiskanja fotografija ili boja, također nisu imale utjecaja na izgled oglasa, odnosno njihov utjecaj se osjetio tek s velikim vremenskim odmakom. Trend koji se može primijetiti je povećanje prosječnih dimenzija oglasa, tj. noviji oglasi su u prosjeku nekoliko puta većih dimenzija od onih s početka 20. stoljeća. Taj trend se može proporcionalno povezati s povećanjem prosječnog broja stranica na kojima su publikacije izlazile. Također je primjetno kako su fotografije postupno zauzimale sve veću površinu u oglasima, nauštrb ilustracija i teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti