Pregled bibliografske jedinice broj: 1256485
Identifikacija i motivi korisnika mobilnog bankarstva
Identifikacija i motivi korisnika mobilnog bankarstva, 2020., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima, Varaždin
CROSBI ID: 1256485 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Identifikacija i motivi korisnika mobilnog
bankarstva
(Identification and motives of mobile banking users)
Autori
Mihovilić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima
Mjesto
Varaždin
Datum
17.04
Godina
2020
Stranica
96
Mentor
Jeličić, Anita
Ključne riječi
mobilno bankarstvo ; bankarstvo ; digitalizacija banaka ; motivacija potrošača
(mobil banking ; banking ; digitization of banks ; konsumer motivation)
Sažetak
Osnivač Microsofta Bill Gates 1994. godine rekao je „Bankarstvo je nužno, ali banke nisu“. Predvidio je tada u kojem se smjeru kreće tržište bankarskih usluga i što to znači za banke. Danas smo svjedoci ostvarenja tih predviđanja. Banke su kao i sve druge tvrtke ili institucije sudionici i pokretači svjetske ekonomske globalizacije i ne mogu biti imune na sve promjene novog doba. Nekoliko je svjetskih trendova koji utječu na ponovno definiranje bankarskog poslovanja: demografske, društvene, ekonomske i tehnološke promjene. Demografske i društvene u smislu novih generacija odraslih u potpuno novom svijetu s novim potrebama i željama. Ekonomske u smislu pojave novih participanata tržištu i tehnološke u smislu digitalizacije. Svrha ovoga rada je identificirati obilježja korisnika mobilnog bankarstva u Hrvatskoj te definirati tri ključne karakteristike mobilnog bankarstva: fleksibilnost, sigurnost i upravljanje financijama u kontekstu motivacije potrošača. Bankarski sustav sporo se prilagođava novonastalim tržišnim uvjetima i posebice novoj paradigmi u kojoj se banke nužno moraju okrenuti svojim potrošačima. No, prije nego to mogu učiniti moraju ih dobro poznavati. U ovom radu provedeno je istraživanje čiji zadatak je otkriti što motivira potrošače mobilnog bankarstva i kako oni ocjenjuju njegove pojedine aspekte. Rezultati su pokazali da su u Hrvatskoj potrošači mobilnog bankarstva manje zabrinuti za sigurnost mobilnih aplikacija, cijene fleksibilnost aplikacija u odnosu na internetsko i klasično bankarstvo te ocjenjuju da bolje upravljaju svojim financijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti