Pregled bibliografske jedinice broj: 1256449
Utjecaj duljine zone promjenjivog ograničenja brzine i zone ubrzanja na protočnost prometa gradskih autocesta
Utjecaj duljine zone promjenjivog ograničenja brzine i zone ubrzanja na protočnost prometa gradskih autocesta, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave, Zagreb
CROSBI ID: 1256449 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj duljine zone promjenjivog ograničenja brzine i zone ubrzanja
na protočnost prometa gradskih autocesta
(Influence of Variable Speed Limit and Acceleration Zone Lengths on
Urban Motorway Traffic Throughput)
Autori
Topić, Nikola
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave
Mjesto
Zagreb
Datum
14.09
Godina
2022
Stranica
42
Mentor
Ivanjko, Edouard ; Vrbanić, Filip
Ključne riječi
gradske autoceste ; promjenjivo ograničenje brzine ; inteligentni transportni sustavi ; mikroskopska simulacija prometa ; jednostavni proporcionalni regulator promjenjivog ograničenja brzine
(urban motorways ; variable speed limit control ; intelligent transport systems ; microscopic traffic simulation ; simple proportional speed limit controller)
Sažetak
Zbog povećane prijevozne potražnje na gradskim autocestama može doći do nastanka zagušenja. Iz tog razloga se javlja potreba za uvođenjem sustava upravljanja prometom. U svrhu izbjegavanja ili ublažavanja posljedica zagušenja se koristi niz rješenja iz domene inteligentnih transportnih sustava, od kojih su na gradskim autocestama najkorišteniji upravljanje priljevnim tokovima i promjenjivo ograničenje brzine. Fokus ovoga završnoga rada je analiza utjecaja različitih duljina zona promjenjivog ograničenja brzine, kao i različitih duljina zona ubrzanja na učinkovitost jednostavnog proporcionalnog regulatora za promjenjivo ograničenje brzine. Ispitane su različite konfiguracije zona promjenjivog ograničenja brzine i zone ubrzanja, te njihov utjecaj na protočnost gradskih autocesta korištenjem mikroskopskog simulatora SUMO u scenarijima niskog, srednjeg i visokog prometnog opterećenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2020-02-5042 - Razvoj sustava zasnovanih na učećim agentima za unaprijeđenje upravljanja prometom u gradovima (DLASIUT) (Ivanjko, Edouard, HRZZ - 2020-02) ( CroRIS)
MZO Ustanova-Fakultet prometnih znanosti, Zagreb-ZZFPZ-P1-2020 - Sustav upravljanja prostorno-vremenski promjenjivim ograničenjem brzine u okolini umreženih vozila (Kušić, Krešimir, MZO Ustanova - Pametno prometno rješenje, Znanstvena zaklada Fakulteta prometnih znanosti) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb