Pregled bibliografske jedinice broj: 1256442
Naslovnica knjige kao sredstvo vizualne komunikacije s osvrtom na proces izrade naslovnica knjiga
Naslovnica knjige kao sredstvo vizualne komunikacije s osvrtom na proces izrade naslovnica knjiga, 2021., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima, Varaždin
CROSBI ID: 1256442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Naslovnica knjige kao sredstvo vizualne komunikacije
s osvrtom na proces izrade naslovnica knjiga
(Book cover as the medium of visual communication
with reference to this process of book cover
production)
Autori
Stanek, Vitomir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima
Mjesto
Varaždin
Datum
07.04
Godina
2021
Stranica
69
Mentor
Jeličić, Anita
Ključne riječi
vizualna komunikacija ; naslovnica knjige ; intermedijalnost
(visual communication ; book cover ; intermediateness)
Sažetak
Naslovnica knjige je sredstvo vizualne komunikacije putem kojeg se prenose informacije, ideje i poruke te je ona najčešće prvi kontakt gledatelja/čitatelja s knjigom. Nemogućnost slova, riječi i lingvističkog jezika da potpuno jasno iskažu neku misao ili ideju, kao i nemogućnost slike da posve jasno prikaže neku stvarnost ili fikciju uvijek je prisutna. Stvaranje je proces nastajanja, a rezultati stvaralačkog procesa nikad nisu njegov dovršetak, nego prije privremena zaustavljanja. Ta bitna nezavršenost i nas(a)vršenost nerijetko otkriva rezultat stvaralačkog procesa kao nešto istovremeno stvarno i izmišljeno, nešto zgotovljeno i otvoreno za daljnje zgotavljanje. Naslovnica knjige nije izuzetak. Ona je „san u snu― u kojem je jedan san više „stvaran―, a drugi više „izmišljen― ili su jednako stvarni i jednako nestvarni u isto vrijeme. Metrika „stvarnosti― ili „izmišljenosti― naslovnice neke knjige možda se najbolje očituje i mjeri posredstvom intermedijalnosti – naslovnica je, naime, „stvarna― ako je napravljena prema tekstu knjige, odnosno „izmišljena― ako nije napravljena prema tekstu knjige. Za gledatelja/ čitatelja naslovnica knjige mijenja se nakon čitanja, jer jednom pročitana knjiga mijenja gledateljev/čitateljev doživljaj naslovnice, a naslovnica knjige „čini vidljivima― nedostatke, pogreške i suviške. Ne postoji unificirani proces izrade naslovnice knjige. Ne može se točno odrediti vrijeme potrebno za izradu naslovnice knjige. Naslovnica knjige utječe na prodaju knjige. Naslovnica knjige je „reklamni izlog― knjige.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti