Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1255759

Utjecaj sociodemografskih čimbenika na samoefikasnost i razumijevanje emocija kod djece i adolescenata


Korajac, Laura
Utjecaj sociodemografskih čimbenika na samoefikasnost i razumijevanje emocija kod djece i adolescenata, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za sestrinstvo, Varaždin


CROSBI ID: 1255759 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj sociodemografskih čimbenika na samoefikasnost i razumijevanje emocija kod djece i adolescenata
(The influence of sociodemographic factors on self- efficacy and understanding of emotions in children and adolescents)

Autori
Korajac, Laura

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za sestrinstvo

Mjesto
Varaždin

Datum
14.09

Godina
2021

Stranica
48

Mentor
Canjuga, Irena

Ključne riječi
samoefikasnost ; socijalni razvoj ; emocionalni razvoj ; adolescencija
(self – efficacy ; social development ; emotional development ; adolescence)

Sažetak
Uvod: Samoefikasnost se definira kao vjera osobe u njezinu sposobnost uspješnog obavljanja određenog zadatka. Učinak samoefikasnosti kod djece važan je čimbenik njihovog emocionalnog i socijalnog razvoja. Na samoefikasnost, kao i razumijevanje emocija kod djece utječu mnogi čimbenici kao što je spol, dob, inteligencija, osobna ličnost ili motivacija djeteta, zatim obitelj i njezini okolinski čimbenici kao što su socioekonomski status, obrazovanje roditelja te sama kvaliteta obiteljskih odnosa. Dodajući svoju važnost, emocije su funkcionalno važne za motivaciju učenika, akademski uspjeh i razvoj osobnosti. Metode i uzorak: Istraživanje je provedeno putem sociodemografskog upitnika, Upitnika samoefikasnosti za djecu autora Petera Murisa te Testa rječnika emocija autora Vladimira Takšića i suradnika. Uzorak se sastojao od 99 učenika: 32 učenika osnovne škole i 67 učenika srednjih škola. Istraživanje je provedeno u travnju i svibnju na području Virovitičko-podravske županije. Statistička obrada i analiza po dataka napravljena je kompjutorskim programom SPSS Statistics, verzija 24.0. Korištene su deskriptivne (mjere centralne tendencije i varijabiliteta) te inferencijalne statističke metode (T-test za velike nezavisne uzorke, ANOVA i Kolmogorov- Smirnov test normalnosti distribucija). Rezultati: Istraživanje je pokazalo da ispitanici muškog spola imaju višu razinu samoefikasnosti u odnosu na ispitanike ženskog spola, ali nema razlike u rezultatima razumijevanja emocija s obzirom na spol. Utvrđeno je da se ispitanici različitih dobnih skupina ne razlikuju u rezultatima na upitniku samoefikasnosti, međutim, rezultati su pokazali da stariji ispitanici imaju značajno veću razinu razumijevanja emocija u odnosu na mlađe ispitanike. Najviši rezultat na testu rječnika emocija imaju ispitanici koji pohađaju gimnaziju, dok se ispitanici osnove i strukovne škole ne razlikuju u rezultatima na testu rječnika emocija, te se ispitanici različitih vrsta škola ne razlikuju u rezultatima na upitniku samoefikasnosti. Rezultati na upitniku samoefikasnosti nisu povezani sa rezultatima ispitanika na testu rječnika emocija. Rasprava: U ovom je istraživanju sudjelovalo samo 99 ispitanika, te je sam uzorak bio ograničen na nekoliko razreda osnovnih i srednjih škola. Rezultati se ne mogu generalizirati na učenike drugih škola proširenjem evaluacije na temelju ovog istraživanja te se predlaže provedba sličnog istraživanja uzimanjem veće veličine uzorka kako bi se utvrdila točna razlika, ako postoji, u samoefikasnosti na temelju ovih varijabli. S obzirom na njezin pozitivan utjecaj na postignuća i motivaciju, potrebno je bolje razumijevanje spolnih i dobnih razlika u razvoju uvjerenja o samoefikasnosti i razumijevanju emocija među adolescentima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Irena Canjuga (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.unin.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Korajac, Laura
Utjecaj sociodemografskih čimbenika na samoefikasnost i razumijevanje emocija kod djece i adolescenata, 2021., diplomski rad, preddiplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za sestrinstvo, Varaždin
Korajac, L. (2021) 'Utjecaj sociodemografskih čimbenika na samoefikasnost i razumijevanje emocija kod djece i adolescenata', diplomski rad, preddiplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za sestrinstvo, Varaždin.
@phdthesis{phdthesis, author = {Korajac, Laura}, year = {2021}, pages = {48}, keywords = {samoefikasnost, socijalni razvoj, emocionalni razvoj, adolescencija}, title = {Utjecaj sociodemografskih \v{c}imbenika na samoefikasnost i razumijevanje emocija kod djece i adolescenata}, keyword = {samoefikasnost, socijalni razvoj, emocionalni razvoj, adolescencija}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Korajac, Laura}, year = {2021}, pages = {48}, keywords = {self – efficacy, social development, emotional development, adolescence}, title = {The influence of sociodemographic factors on self- efficacy and understanding of emotions in children and adolescents}, keyword = {self – efficacy, social development, emotional development, adolescence}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font