Pregled bibliografske jedinice broj: 1255712
Boje i emocije u neverbalnoj komunikaciji
Boje i emocije u neverbalnoj komunikaciji, 2021., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima, Varaždin
CROSBI ID: 1255712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Boje i emocije u neverbalnoj komunikaciji
(Colors and emotions in nonverbal communication)
Autori
Sinčić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima
Mjesto
Varaždin
Datum
22.02
Godina
2021
Stranica
92
Mentor
Jeličić, Anita
Ključne riječi
boje ; emocije ; psihologija boja ; vizualna komunikacija ; neverbalna komunikacija
(colors ; emotions ; color psychology ; visual communication ; nonverbal communication)
Sažetak
Ovaj diplomski rad detaljno će se baviti bojama i emocijama u neverbalnoj komunikaciji. Povijest nas uči i govori nam o važnosti boja. Svaka kultura vezana je za određene boje kroz vjerovanja, simbole i tradiciju. Boje nam kroz neverbalnu komunikaciju otkrivaju ono što se verbalnom ne može u potpunosti shvatiti ili izreči. Svakoj boji dodijeljeno je neko značenje. I pozitivno i negativno. Neke boje su u prošlosti bile potpuno zabranjene i rezervirane samo za određenu „elitu“. Svaka boja za pojedinca simbolizira nešto drugo, različite boje povezuju se s različitim događajima. Boje su moćan alat u komunikaciji. Neizbježne su u oglašavanju i marketingu. Utječu na naše emocije, raspoloženje i postupke. Boje imaju posebnu moć na nas i našu psihu. One nas opuštaju i liječe. Za uspješnost prodaje nekog proizvoda mora se pomno i stručno odabrat njegov izgled i određena boja, jer u moru različitih proizvoda, baš taj proizvod se po nečemu mora istaknuti i urezat nam se u pamćenje. Boje su te koje ulaze u našu podsvjest i koje nas navode na akciju. Diplomski rad će predstaviti same boje, njihovu povijest, kao i njihov simbolizam. Posebna pažnja u radu stavit će se na vizualnu komunikaciju, pogotovo neverbalnu komunikaciju bojama, kao i simboliku boja u samoj neverbalnoj komunikaciji. Vrlo važan dio rada svakako je i provedeno istraživanje koje za cilj ima analizirati situaciju vezanu uz utjecaj samih boja na emocije, događaje, kupnju, situacije, te njihov utjecaj na neverbalnu komunikaciju. Provedenim istraživanjem želi se doći do spoznaja u kojoj mjeri boje utječu na ljude, na ljudsko ponašanje, samo donošenje odluka, kao i do odgovora na pitanje jesu li ljudi svjesni boja oko sebe, te koje boje percipiraju kao pozitivne boje, a koje boje percipiraju kao negativne boje. Provedenim istraživanjem želi se odgovoriti na pet definiranih pitanja, te se želi potvrditi pet postavljenih hipoteza: H1 Mišljenja o bojama su podijeljena. Različiti ljudi vole različite boje. H2 Boje se povezuju s određenim emocijama, događajima i značenjima. H3 Osobe se ne procjenjuju na temelju boje odjeće koju nose. H4 Boje utječu na karakter, raspoloženje, opuštenost i ponašanje. H5 Boja proizvoda utječe na kupnju. Samo istraživanje diplomskog rada provedeno je pomoću anketa na uzorku od 162 ispitanika, a provedenim istraživanjem dokazane su postavljene hipoteze.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti