Pregled bibliografske jedinice broj: 1255569
Automatsko upravljanje elektroenergetskim sustavima brodova s električnom propulzijom
Automatsko upravljanje elektroenergetskim sustavima brodova s električnom propulzijom, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Pomorski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1255569 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Automatsko upravljanje elektroenergetskim sustavima brodova s električnom propulzijom
(Automatic control of power systems on ships with electric propulsion)
Autori
Medić, Antonio
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Pomorski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
22.05
Godina
2020
Stranica
40
Mentor
Tomas, Vinko
Ključne riječi
Elektroenergetski sustav, propulzija, eksplotacija, automatizacija
(electroenergetic, propulsion, explotation, automatization)
Sažetak
Automatsko upravljanje elektroenergetiskim sustavima i samom propulzijom sve je rašireniji pojam u pomorstvu zbog pouzdanosti, sigurnosti i efikasnosti tog sustava. Automatizacija elektroenergetskih sustava najviše prednjači na brodovima sa dizel- električnom vrstom propulzije jer je njima potrebna velika količina električne energije. Dizel- električna vrsta propulzije je vrlo složen i skup sustav propulzije, ali ima vrlo značajne prednosti u odnosu na dizel- mehaničku propulziju. Većina brodova se počela konstruirati tako da im se što više poboljšaju manevarske sposobnosti, pri razno raznim brzinama, dok su u luci, raznim vremenskim nepogodnostima, također i sigurnije prilagođavanje brzine okretaja brodskog vijka pri raznim uvjetima plovidbe, smanjenje vibracija i buke, manja štetnost plinova na okoliš i manji troškovi održavanja. Sve ove navedene komponente su prednosti električne propulzije. Dizel- električna propulzija je trenutno najpouzdanija i najstabilnija vrsta propulzije na brodovima što je vrlo bitno za sigurnost posade i tereta koji se nalazi na brodu. Što se tiče učinskovitosti dizel-električne prpulzije, smanjuju je gubici koji se dešavaju u eksploataciji broda zbog pretvorbe i prijenosa energije počevši od generatora, električne centrale, transformatora, pretvarača frekvencije i na kraju električnog propulzijskog motora koji je preko reduktora spojen na osovinu brodskog vijka i vrši se ponovna pretvorba električne energije u mehaničku. Automatizacija je u ovakvim elektroenergetskim sustavima vrlo potrebna zbog njene točnosti i sigurnosti u radu uz minimalnu prisutnost čovjeka koji je zbog njene efikasnosti oslobođen od mnoštva raznih funkcija i upravljanja samim sutavom. Automatizacija isto tako ima i svoje nedostatke kao što su smanjenje broja posade to jest manja potreba za radnom snagom u pomorstvu i socijalno društveni problemi samanjenja posade. Svrha i cilj ovog završnog rada je prokomentirati do sad već utvrđene pojmove kao što dizel- električna propulzija, njene komponente, automatizacija energetskih postrojenja i njihovih strojeva, njihovoj pouzdanosti i principu rada električnih uređaja koji se nalaze u tom postrojenju. 2 Ovaj rad se sastoji od šest poglavlja koja formiraju jednu cjelinu. U prvom poglavlju, to jest Uvodu, opisana je važnost i područja primjene dizel- električne propulzije i njene automatizacije kao najefikasniji način upravljanja tim sustavima. Istaknuo sam još svrhu i cilj završnog rada te je napisana i struktura cijelog završnog rada. U drugom poglavlju pod naslovom Brodski elektroenergetski sustavi navedene su najbitnije značajke sustava te karakteristike brodskog elektroenergetskog sustava u odnosu na kopnene elektroenergetske sustave. Izvedene su glavne komponente brodskih sustava propulzije i prednosti i nedostaci brodskih sustava propulzije. U trećem poglavlju pod naslovom Struktura sustava dizel- električne propulzije opisane su posebno sve komponente koje čine taj sustav (principi rada tih uređaja i strojeva) te je na kraju izvedena učinkovitost električnog propulzijskog postrojenja. U četvrtom poglavlju pod naslovom Električna propulzija u eksploataciji opisani su ekonomski učinci električne propulzije dok je brod u eksploataciji i opisana je Azipod propulzija kao najefikasnija propulzija do sada. U petom poglavlju, naslova Automatizacija pogona opisan je automatski način upravljanja strojevima u energetskom postrojenju, automatski sigurnosni sustavi tih strojeva i uređaja te automatsko upravljanje dizel- električnom propulzijom. U šestom poglavlju je iznesen zaključak kojim sam iznio svoje mišljenje o automatizaciji elektroenergetskih postrojenja dizel- električne propulzije, njenim prednostima u odnosu na dizel- mehaničku propulziju, ekspanziji atomatskog upravljanja i njenog unaprijeđenja. Na završetku rada biti će popisane reference i slike koje su koristile kao materijal za izradu ovog završnog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport