Pregled bibliografske jedinice broj: 1255415
Agilnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju: Što o tome govore iskustva studenata s početka COVID-19 pandemije u Hrvatskoj
Agilnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju: Što o tome govore iskustva studenata s početka COVID-19 pandemije u Hrvatskoj // 29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa:
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 2022. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1255415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Agilnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju:
Što o tome govore iskustva studenata s početka
COVID-19 pandemije u Hrvatskoj
(Agility of the teaching process in higher
education: What the experiences of students from
the beginning of the COVID-19 pandemic in Croatia
say about it)
Autori
Olujić Tomazin, Marina ; Matić Škorić, Ana ; Knežević, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa:
Mjesto i datum
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 09.11.2022. - 12.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
agilnost nastavnog procesa ; iskustva studenata ; visoko obrazovanje ; COVID-19
(agility of teaching process ; student experiences ; higher education ; COVID-19)
Sažetak
Proglašenjem globalne COVID-19 pandemije sveučilišta u Hrvatskoj bila su primorana u vrlo kratkom vremenskom roku prilagoditi uobičajene oblike nastave prelazeći na isključivo online izvođenje. Bilo je nužno prilagoditi metodologije i tehnike u nastavnom procesu, ali i pristup nastavnika. Visoka agilnost nastavnog procesa omogućuje praćenje suvremenih spoznaja i tehnologija u svrhu napretka i poboljšanja kvalitete, a kontekst pandemije svojevrstan je test. Cilj je ovog istraživanja je analizirati obilježja nastave i zadovoljstvo studenata nastavom s početka pandemije te ih prodiskutirati u kontekstu agilnosti i prilagodljivosti nastavnog procesa u visokom obrazovanju u Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 308 studenata (Ž=67, M=241) svih većih hrvatskih sveučilišta, uključujući i 12 studenata s dodatnim potrebama za prilagodbu nastavnog procesa. Ravnomjerno su zastupljene sve godine studija. Studenti koji su u proteklih 6 mjeseci pohađali nastavu pod novonastalim okolnostima, ispunili su online upitnik konstruiran u svrhu ovog istraživanja. Primijenjeni upitnik sadrži ukupno 60 tvrdnji podijeljenih u šest subskala. Prikazat će se rezultati na razini čestica koje mogu upućivati na agilnost/rigidnost nastavnog procesa. Neki od rezultata istraživanja pokazuju kako je na početku pandemije čak 79% studenata nastavu slušalo online u stvarnom vremenu. S jedne strane, postoje pokazatelji dobre prilagodbe nastavnog procesa pa je 79% studenata zadovoljno vremenskom organiziranošću nastave, a 60% posto se slaže da su tehničke poteškoće tijekom nastave rijetke. Čak 95% studenata s lakoćom upotrebljava komunikacijske platforme u nastavne svrhe, a lako s nastavnicima komunicira čak 85% studenata unatoč fizičkoj udaljenosti. S druge strane, praktična nastava održavana je u smanjenom opsegu za čak 67% studenata. 59% studenata znatno se više priprema kada zna da će ispit biti uživo, a 40% studenata navodi kako im je vrlo teško učiti za ispit nakon online nastave. Izražene teškoće u održavanju motivacije ima 70%, a pažnje čak 77% studenata kada se nastava izvodi online. Čak 62% studenata jako je zabrinuto da će im zbog online nastave u budućnosti manjkati kompetencija i 71.5% da će im nedostajati znanja. 61% studenata puno radije bira nastavu uživo. U većini slučajeva, prilagodbe nastavnog procesa za studenata s dodatnim teškoćama nisu se primjenjivale. Zaključno, premda je vremenski rok za prilagodbu nastavnog procesa bio izrazito kratak, čini se da pojedini aspekati ukazuju na dobru agilnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju, no postoje i indikatori koji ukazuju na rigidnost te prostor za napredak. Iznenadne okolnosti uzrokovane COVID-19 pandemijom na površinu su iznjedrile teškoće u prilagodbi nastavnog procesa koje je važno iskoristiti kao smjernice za budućnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb