Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1255415

Agilnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju: Što o tome govore iskustva studenata s početka COVID-19 pandemije u Hrvatskoj


Olujić Tomazin, Marina; Matić Škorić, Ana; Knežević, Dora
Agilnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju: Što o tome govore iskustva studenata s početka COVID-19 pandemije u Hrvatskoj // 29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa:
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 2022. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1255415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Agilnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju: Što o tome govore iskustva studenata s početka COVID-19 pandemije u Hrvatskoj
(Agility of the teaching process in higher education: What the experiences of students from the beginning of the COVID-19 pandemic in Croatia say about it)

Autori
Olujić Tomazin, Marina ; Matić Škorić, Ana ; Knežević, Dora

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa:

Mjesto i datum
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 09.11.2022. - 12.11.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
agilnost nastavnog procesa ; iskustva studenata ; visoko obrazovanje ; COVID-19
(agility of teaching process ; student experiences ; higher education ; COVID-19)

Sažetak
Proglašenjem globalne COVID-19 pandemije sveučilišta u Hrvatskoj bila su primorana u vrlo kratkom vremenskom roku prilagoditi uobičajene oblike nastave prelazeći na isključivo online izvođenje. Bilo je nužno prilagoditi metodologije i tehnike u nastavnom procesu, ali i pristup nastavnika. Visoka agilnost nastavnog procesa omogućuje praćenje suvremenih spoznaja i tehnologija u svrhu napretka i poboljšanja kvalitete, a kontekst pandemije svojevrstan je test. Cilj je ovog istraživanja je analizirati obilježja nastave i zadovoljstvo studenata nastavom s početka pandemije te ih prodiskutirati u kontekstu agilnosti i prilagodljivosti nastavnog procesa u visokom obrazovanju u Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 308 studenata (Ž=67, M=241) svih većih hrvatskih sveučilišta, uključujući i 12 studenata s dodatnim potrebama za prilagodbu nastavnog procesa. Ravnomjerno su zastupljene sve godine studija. Studenti koji su u proteklih 6 mjeseci pohađali nastavu pod novonastalim okolnostima, ispunili su online upitnik konstruiran u svrhu ovog istraživanja. Primijenjeni upitnik sadrži ukupno 60 tvrdnji podijeljenih u šest subskala. Prikazat će se rezultati na razini čestica koje mogu upućivati na agilnost/rigidnost nastavnog procesa. Neki od rezultata istraživanja pokazuju kako je na početku pandemije čak 79% studenata nastavu slušalo online u stvarnom vremenu. S jedne strane, postoje pokazatelji dobre prilagodbe nastavnog procesa pa je 79% studenata zadovoljno vremenskom organiziranošću nastave, a 60% posto se slaže da su tehničke poteškoće tijekom nastave rijetke. Čak 95% studenata s lakoćom upotrebljava komunikacijske platforme u nastavne svrhe, a lako s nastavnicima komunicira čak 85% studenata unatoč fizičkoj udaljenosti. S druge strane, praktična nastava održavana je u smanjenom opsegu za čak 67% studenata. 59% studenata znatno se više priprema kada zna da će ispit biti uživo, a 40% studenata navodi kako im je vrlo teško učiti za ispit nakon online nastave. Izražene teškoće u održavanju motivacije ima 70%, a pažnje čak 77% studenata kada se nastava izvodi online. Čak 62% studenata jako je zabrinuto da će im zbog online nastave u budućnosti manjkati kompetencija i 71.5% da će im nedostajati znanja. 61% studenata puno radije bira nastavu uživo. U većini slučajeva, prilagodbe nastavnog procesa za studenata s dodatnim teškoćama nisu se primjenjivale. Zaključno, premda je vremenski rok za prilagodbu nastavnog procesa bio izrazito kratak, čini se da pojedini aspekati ukazuju na dobru agilnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju, no postoje i indikatori koji ukazuju na rigidnost te prostor za napredak. Iznenadne okolnosti uzrokovane COVID-19 pandemijom na površinu su iznjedrile teškoće u prilagodbi nastavnog procesa koje je važno iskoristiti kao smjernice za budućnost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marina Olujić (autor)

Avatar Url Dora Knežević (autor)

Avatar Url Ana Matić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Olujić Tomazin, Marina; Matić Škorić, Ana; Knežević, Dora
Agilnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju: Što o tome govore iskustva studenata s početka COVID-19 pandemije u Hrvatskoj // 29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa:
Tuheljske Toplice, Hrvatska, 2022. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Olujić Tomazin, M., Matić Škorić, A. & Knežević, D. (2022) Agilnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju: Što o tome govore iskustva studenata s početka COVID-19 pandemije u Hrvatskoj. U: 29. godišnja konferencija hrvatskih psihologa:.
@article{article, author = {Oluji\'{c} Tomazin, Marina and Mati\'{c} \v{S}kori\'{c}, Ana and Kne\v{z}evi\'{c}, Dora}, year = {2022}, keywords = {agilnost nastavnog procesa, iskustva studenata, visoko obrazovanje, COVID-19}, title = {Agilnost nastavnog procesa u visokom obrazovanju: \v{S}to o tome govore iskustva studenata s po\v{c}etka COVID-19 pandemije u Hrvatskoj}, keyword = {agilnost nastavnog procesa, iskustva studenata, visoko obrazovanje, COVID-19}, publisherplace = {Tuheljske Toplice, Hrvatska} }
@article{article, author = {Oluji\'{c} Tomazin, Marina and Mati\'{c} \v{S}kori\'{c}, Ana and Kne\v{z}evi\'{c}, Dora}, year = {2022}, keywords = {agility of teaching process, student experiences, higher education, COVID-19}, title = {Agility of the teaching process in higher education: What the experiences of students from the beginning of the COVID-19 pandemic in Croatia say about it}, keyword = {agility of teaching process, student experiences, higher education, COVID-19}, publisherplace = {Tuheljske Toplice, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font