Pregled bibliografske jedinice broj: 1255370
Prednosti vizualizacije u poučavanju znanstvenog sadržaja
Prednosti vizualizacije u poučavanju znanstvenog sadržaja // Knjiga sažetaka 24. hrvatskog skupa kemičara i kemijskih inženjera / Ukić, Šime ; Bolanča, Tomislav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), 2015. str. 238-238 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1255370 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prednosti vizualizacije u poučavanju znanstvenog
sadržaja
(Benefits of visualization in teaching scientific
content)
Autori
Smerdel, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 24. hrvatskog skupa kemičara i kemijskih inženjera
/ Ukić, Šime ; Bolanča, Tomislav - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), 2015, 238-238
ISBN
978-953-6894-54-3
Skup
24th Croatian Meeting of Chemists and Chemical Engineers
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.04.2015. - 24.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
poučavanje ; prirodoznanstveno obrazovanje ; smanjivanje kognitivnog opterećenja ; vizualizacija
(teaching ; science education ; reducing of cognitive load ; visualization)
Sažetak
Tijekom druge polovice prošlog stoljeća glavni cilj znanstvenog obrazovanja promijenio se iz stvaranja znanstvenih stručnjaka u znanstvenu pismenost za svakog građanina. Predavači su utvrdili da tradicionalno poučavanje i učenje, čiji je fokus na usvajanju znanstvenih koncepata i razvijanju znanstvenih vještina, nije dovoljno za postizanje tog obrazovnog cilja. Iako se ne podcjenjuje učenje čistog znanstvenog sadržaja, znanstveno obrazovanje ne bi trebalo biti samo prijenos tog sadržaja. Tako se zanemaruju procesi istraživanja i znanstvenog načina razmišljanja čime se mogu razvijati sofisticirane vještine razmišljanja i zaključivanja korisne za rješavanje problema i u svakodnevnom životu. Razumijevanje učenika osnovnih i srednjih škola često je ograničeno različitim miskonceptima pa je primjena vizualizacije u poučavanju znanstvenih sadržaja mogući doprinos dubljem razumijevanju apstraktnih koncepata kao što su u kemiji geometrija i polarnost molekula. Radi proširivanja znanja o primjeni vizualizacije u nastavi, u izlaganju su prezentirani rezultati istraživanja dobiveni uspoređivanjem metoda poučavanja korištenjem vizualizacije s tradicionalnim metodama, koje uključuju PowerPoint prezentacije, dijagrame ili crteže. Analiziraju se različiti aspekti vizualizacije dostupne za nastavu prirodoslovnih predmeta: virtualni laboratoriji, animacije bio- organskih molekula (BioORA) i modeli. Rezultati istraživanja iz predmetnih područja kao što su kemija, fizika i biologija pokazuju da se korištenjem različite vizualizacije u nastavi smanjuje kognitivno opterećenje učenika, olakšava smisleno učenje te omogućuje fokusiranje na važne parametre i koncepte. Njihove su zasluge višestruke: dostupnost uređaja, jednostavnost korištenja, vizualizacija pojava te interakcija s učenicima u kreativnom kontekstu učenja. Slijedom toga, spomenuti vizualni alati danas su u stanju unaprijediti koncepte učenja te njihov doprinos znanstvenom obrazovanju ne treba previdjeti. Kada koristiti vizualizaciju, kako i na koje načine ovisi o percepciji nastavnika i njegovoj nastavničkoj praksi, ali i o svrsi za koju se određeni alat koristi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Snježana Smerdel
(autor)