Pregled bibliografske jedinice broj: 1255347
Primjena predlaboratorijskih aktivnosti u prirodoznanstvenom obrazovanju
Primjena predlaboratorijskih aktivnosti u prirodoznanstvenom obrazovanju // Conference Abstracts: 2nd International Scientific Conference of Students of Pedagogy “Pedagogy, Education and Instruction”
Mostar: Faculty Of Science And Education University Of Mostar, 2017. str. 7-8 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1255347 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena predlaboratorijskih aktivnosti u
prirodoznanstvenom obrazovanju
(Use of prelaboratory activities in natural science
education)
Autori
Smerdel, Snježana ; Zejnilagić-Hajrić, Meliha
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Conference Abstracts: 2nd International Scientific Conference of Students of Pedagogy “Pedagogy, Education and Instruction”
/ - Mostar : Faculty Of Science And Education University Of Mostar, 2017, 7-8
Skup
2nd International Scientific Conference of Students of Pedagogy “Pedagogy, Education and Instruction”
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 16.11.2017. - 17.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) ; nastava kemije i biologije ; predlaboratorijske aktivnosti ; strategija predučenja
(information and communication technology (ICT) ; prelaboratory activities ; prelearning strategy ; teaching of chemistry and biology)
Sažetak
Kao bitna komponenta svake prirodoznanstvene nastave, laboratorijski rad omogućuje stjecanje znanstvenih vještina kao i provjeru znanstvenih načela u praksi. Očekivanjem od učenika da se uključe u laboratorijske aktivnosti bez nekog oblika prethodne pripreme može rezultirati prilično lošim razumijevanjem, učiniti laboratorijsko iskustvo manje idealnim i dovesti do razvoja negativnih stavova prema radu u laboratoriju. Priprema učenika različitim oblicima predlaboratorijskih aktivnosti trebala bi povećati njihovo razumijevanje onoga što rade s namjerom izbjegavanja scenarija „kuharice“. Provedeno je pilot istraživanje radi utvrđivanja učestalosti primjene predlaboratorijskih aktivnosti u okviru strategije predučenja u poučavanju kemije i biologije u osnovnim i srednjim školama. Na uzorku nastavnika kemije i biologije podijeljenih u dvije grupe prema obrazovnoj razini poučavanja, podaci su prikupljeni anketnim upitnikom te obrađeni deskriptivnom i inferencijalnom statistikom. Rezultati ukazuju na vrlo slabu primjenu predlaboratorijskih aktivnosti u nastavi kemije i biologije. Aktivnosti bez primjene informacijske i komunikacijske tehnologije (kratak razgovor prije eksperimenta, popunjavanje radnih listova) zastupljene su u nešto većoj mjeri od aktivnosti uz primjenu informacijske i komunikacijske tehnologije, ali nema razlike u primjeni predlaboratorijskih aktivnosti s obzirom na obrazovnu razinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Biologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Snježana Smerdel
(autor)