Pregled bibliografske jedinice broj: 1255218
Jesu li djeca u Hrvatskoj ravnopravna u ostvarivanju svojih osnovnih prava?
Jesu li djeca u Hrvatskoj ravnopravna u ostvarivanju svojih osnovnih prava? // Socijalna nepravda i brzorastuće socijalne nejednakosti u Hrvatskoj. Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo
Zagreb, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1255218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jesu li djeca u Hrvatskoj ravnopravna u ostvarivanju svojih osnovnih prava?
(Are children in Croatia equal in the realization of their basic rights?)
Autori
Družić Ljubotina, Olja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Socijalna nepravda i brzorastuće socijalne nejednakosti u Hrvatskoj. Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.04.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
siromaštvo djece ; dobrobit ; donositelji politika
(child poverty ; well-being ; policy makers)
Sažetak
U izlaganju je prikazano stanje i podaci o dječjem siromaštvu u Hrvatskoj s posebnim naglaskom na posljedice koje siromaštvo ostavlja na djecu. Prikazani su rezultati znanstvenih istraživanja o siromaštvu djece u Hrvatskoj s osvrtom na rezultate kvalitativnog istraživanja o siromaštvu djece kao prvom takvom istraživanju koje je uključivalo i iskaze djece. Razmatrani su indikatori dobrobiti kao mjerila siromaštva djece (nedostupnost optimalne prehrane, odjeće, predškolskog odgoja, vanškolskih aktivnosti, igračaka i sl.). Djeca su ovisna s jedne strane o roditeljima i s druge o javnim politikama koje bi im trebale omogućavati prevladavanje siromaštva. Glavne posljedice siromaštva za djecu su zdravstvene, tjelesne, socijalne i emocionalne, kognitivne, obrazovne i ekonomske. Jedan od ključnih problema djece u siromaštvu je značajna nedostupnost predškolskog sustava (60-70% siromašne djece nije uključeno u vrtić), što ih stavlja u iznimno nepovoljniji položaj u odnosu na djecu čiji su roditelji zaposleni i boljeg materijalnog statusa. Na taj način su im onemogućene koliko toliko slične startne pozicije pri ulasku u obrazovni sustav u odnosu na nesiromašnu djecu. Na kraju je razmatrana uloga i odgovornost donositelja politika u ublažavanju posljedica siromaštva djece. Naglašeno je da bi politike trebale sustavno intervenirati pri umanjivanju siromaštva djece. Te su prikazani prijedlozi za unaprjeđenje politika prema djeci koja žive u siromaštvu s ciljem smanjenja socijalnih nejednakosti među djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti