Pregled bibliografske jedinice broj: 1255086
Zrcalo medija
Zrcalo medija / Alić, Sead ; Milković, Marin (ur.). Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2020 (zbornik)
CROSBI ID: 1255086 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zrcalo medija
(A Mirror of the Media)
Urednik/ci
Alić, Sead ; Milković, Marin
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena
Izdavač
Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2020
Stranica
212
ISBN
978-953-7986-13-1
Ključne riječi
zrcalo ; medij ; filozofija ; masmedij ; propaganda
(mirror ; medium ; philosophy ; mass media ; propaganda)
Sažetak
Gotovo jedno stoljeće bilo je potrebno da postanemo svjesni snage medija, odnosno masmedija. Propagandna djelatnost prva ju je prepoznala i upregnula u svoja kola. Politika nije čekala nego se pobrinula ozakoniti svoje utjecaje i dopuštati im onoliko slobode koliko je potrebno da bi privid slobode opstao. Kapital je dovoljno rano shvatio da se niske strasti daju unovčiti, a da se u ljudskim dušama, uz ostale, može početi proizvoditi i potreba za slušanjem, čitanjem ili gledanjem onoga što takve niske strasti izaziva. Vrhunac industrijske ere porodio je svoj vrhunski proizvod – ideju industrijaliziranja ljudske svijesti. Rodila se misao da onako kako teče proizvodni proces, kako se na vrpcama proizvode identični proizvodi – da je moguće različitim ‘suvremenim’ tehnikama, proizvoditi svijest koja točno odgovara potrebama naručitelja. Inženjere ljudskih duša zamijenili su moderniji, opremljeniji, interdisciplinarno orijentirani i uvijek dobro financirani proizvođači jednoumlja. Reklamiranje industrijskog proizvoda industrijske ere završava u reklamiranju kao metodi koja izbacuje proizvod. Na mjesto proizvoda dolaze sami stavovi naručitelja za koje se traži da postanu općom voljom, javnošću. Propaganda ljudsku svijest oslobađa savjesti. Ono što je uobičajeno postaje normalno a uobičajeno je samo ono što ćete često sresti u medijima. Na ulazima medijskih kuća ljudi su koji sebe smatraju profesionalcima. Zaboravljaju da i ubojice mogu biti profesionalci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija
Napomena
Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog simpozija
Filozofija medija održanog 17. – 20. rujna 2019. u
Zagrebu
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica