Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1254741

Aleksandrijska staklena čaša iz Zadra i njena sudbina


(Museologia, Storia della Critica d’Arte e del Restauro, Università di Macerata) Antonija Mlikota, Patrizia Dragoni
Aleksandrijska staklena čaša iz Zadra i njena sudbina, 2018. (ostalo).


CROSBI ID: 1254741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Aleksandrijska staklena čaša iz Zadra i njena sudbina
(Alexandrine vitreous cup from Zadar and its vivid destiny)

Autori
Antonija Mlikota, Patrizia Dragoni

Kolaboracija
Museologia, Storia della Critica d’Arte e del Restauro, Università di Macerata

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo

Godina
2018

Ključne riječi
provenijencija umjetnina
(provenance research)

Sažetak
The Alexandrine vitreous cup of glass bearing the inscription “Labe tèn nìken” (Seize the Victory) from the Archaeological Museum in Zadar, was identified as a perfect gift to be sent to Gabriele D’Annunzio. The idea is attributed to D’Annunzio’s lieutenant, Eugenio Coselschi, on the occasion of the celebrations of the annexation of the city to Italy, when he noticed the symbolic value of the inscribed motto. His idea’s refusal provoked such a strong controversy in the local and national press that it led to several attempts to steal the cup. Consequently, it was decided that the cup will not be exposed publically. However, it was eventually stolen in 1927. Fortunately, it was found the following day in Pula: two young men had stolen it, one of whom was “a renowned dannunziano”. In order to avoid this happening again, the cup was sent to the Archaeological Museum in Ancona. Eventually, it returned to the Museum in Zadar. But in April 1944, fourteen crates containing objects from the Museum in St. Donatus Church were transported to Trieste, from where they were sent to Aquileia, and later to the Palazzo Ducale in Venice. After WWII, the holdings of the Zadar Museum were formally received by Yugoslav experts, verified and packed for shipping, but the items remained in Venice. Fourteen years after the Peace Treaty in Paris, an additional contract between the Italian Republic and the Federal People’s Republic of Yugoslavia was signed in 1961, which regulated the exchange of four sculptures from Nin, which were located in Zadar, for the museum material located in Venice. Today, the cup is on exhibit in the Museo Vetrario in Murano.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti

Napomena
Aleksandrijska staklena čaša s natpisom „Labe tèn
nìken” (uhvati
pobjedu) iz Arheološkog muzeja u Zadru prepoznata
je kao savršeni
dar za Gabriela D‘Annunzia. Ideja je pripisana
D‘Annunzijevu poručniku Eugeniu Coselschiu, koji
je boravio u Zadru povodom proslave aneksije grada
Italiji, te je zamijetio simboličku važnost
natpisa na čaši. Odbijanje zahtjeva je izazvalo
tako snažnu kontroverzu u
lokalnom i nacionalnom tisku da je dovelo do
nekoliko pokušaja
krađe, zbog čega je odlučeno da se čaša više neće
javno izlagati, no
ipak je krajem 1927. ukradena. Srećom, pronađena
je sljedećeg dana
u Puli: krađu su izvela dvojica mladića, od kojih
je jedan bio „poznati dannunziano”. Kako bi se
izbjegle takve situacije, čaša je poslana u
Arheološki muzej u Anconu. S vremenom je čaša
vraćena u Zadar,
gdje je ostala sve do travnju 1944. kada je
četrnaest sanduka s predmetima iz muzeja
smještenog u crkvi Sv. Donata premješteno u
Trst, zatim u Aquileju, te potom u Veneciju u
Palazzo Ducale. Poslije
Drugog svjetskog rata zadarske umjetnine su
formalno zaprimljene
za povrat od strane jugoslavenskih stručnjaka,
zapečaćene i prepakirane za transport, ali su u
konačnici ostale u Veneciji. Četrnaest godina
nakon Mirovnog ugovora u Parizu, potpisan je 1961.
godine dodatni ugovor između Talijanske Republike
i tadašnje Jugoslavije
kojim je određena razmjena četiri carska kipa iz
Nina koji su se nalazili u Zadru za muzejski
materijal u Veneciji. Čaša je danas izložena u
Museo Vetrario na Muranu.



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.transcultaa.eu www.transcultaa.eu

Poveznice na istraživačke podatke:

www.transcultaa.eu

Citiraj ovu publikaciju:

(Museologia, Storia della Critica d’Arte e del Restauro, Università di Macerata) Antonija Mlikota, Patrizia Dragoni
Aleksandrijska staklena čaša iz Zadra i njena sudbina, 2018. (ostalo).
(Museologia, Storia della Critica d’Arte e del Restauro, Università di Macerata) (Museologia, Storia della Critica d’Arte e del Restauro, Università di Macerata) Antonija Mlikota, Patrizia Dragoni (2018) Aleksandrijska staklena čaša iz Zadra i njena sudbina.. Ostalo.
@unknown{unknown, author = {Antonija Mlikota, Patrizia Dragoni}, year = {2018}, keywords = {provenijencija umjetnina}, title = {Aleksandrijska staklena \v{c}a\v{s}a iz Zadra i njena sudbina}, keyword = {provenijencija umjetnina} }
@unknown{unknown, author = {Antonija Mlikota, Patrizia Dragoni}, year = {2018}, keywords = {provenance research}, title = {Alexandrine vitreous cup from Zadar and its vivid destiny}, keyword = {provenance research} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font