Pregled bibliografske jedinice broj: 1254582
ANGAŽIRANOST RODITELJA U RAZVIJANJE ŠKOLSKE SPREMNOSTI
ANGAŽIRANOST RODITELJA U RAZVIJANJE ŠKOLSKE SPREMNOSTI // Život i škola = Life and school, vol. LXVIII (2022), 1-2; 91-110 doi:.org/10.32903/zs.68.1-2.6 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1254582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ANGAŽIRANOST RODITELJA U RAZVIJANJE ŠKOLSKE
SPREMNOSTI
(PARENTAL INVOLVEMENT IN DEVELOPMENT OF SCHOOL
READINESS)
Autori
Matijević, Katarina
Izvornik
Život i škola = Life and school (0044-4855) Vol. LXVIII
(2022), 1-2;
91-110
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
procjena roditelja, psihofizički aspekti razvoja predškolskog djeteta, školska spremnost, uključenost roditelja, validacija upitnika
(parental involvement, psychophysical aspects of preschool child development, school readiness, validation of questionnaire, parental assessment)
Sažetak
Razdoblje ranog djetinjstva važno je razdoblje za socijalni, emocionalni, tjelesni i intelektualni razvoj. U tom se razdoblju stječu predznanja, vještine i iskustava koja su potrebna djeci za polazak u školu. Pojam „spremnost za školu“ odnosi se na psihofizičku zrelost djeteta. Svaki školski obveznik trebao bi imati razvijene intelektualne sposobnosti (poput pamćenja, koncentracije i rezoniranja), ali i druge vještine i znanja te određen stupanj socioemocionalne zrelosti. Sposobnosti i vještine koje se odnose na spremnost za školu utječu na kasniji akademski uspjeh djece, no i na sposobnost djeteta za učinkovit proces prilagodbe unutar obitelji i u društvu općenito. S obzirom na činjenicu da je školska spremnost uvjet za polazak u školu, u razvijanje vještina školske spremnosti trebali bi biti uključene predškolske odgojno- obrazovne ustanove ali i obitelj. Upitnicima „Roditeljska procjena školske spremnosti“ i „Upitnik o aspektima psihofizičkog razvoja predškolske djece“, koji su korišteni u empirijskom dijelu rada, prikupljeni su podatci koji će dati uvid u cilj istraživanja. Cilj istraživanja bio je ispitati: (1) Na koji su način roditelji u Republici Hrvatskoj uključeni u razvijanje školske spremnosti kod vlastite djece? i (2) Kakav je odnos između roditeljske uključenosti i spremnosti djece za školu? Također, ovim radom željela se provjeriti mogućnost uporabe upitnika „Roditeljska procjena školske spremnosti“ za generaliziranje podataka o roditeljskoj uključenosti i procjeni školske spremnosti u hrvatskom kontekstu. U istraživanju je sudjelovalo 419 roditelja djece predškolske dobi iz svih pet regija Republike Hrvatske. Statističkim postupcima analizirani su odnosi između roditeljske procjene školske spremnosti i uključenosti roditelja u razvoj školske spremnosti. Dobiveni rezultati ukazaju na konstrukcijsku i unutarnju valjanost i pouzdanost te primjenjivost upitnika „Roditeljska procjena školske spremnosti“ u hrvatskom kontekstu. Rad ističe važnost aktivnog sudjelovanja roditelja u razvoju vještina školske spremnosti s obzirom na to da se roditeljska uključenost u razvoj školske spremnosti pokazala učinkovitom i značajnom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)