Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1254471

Vjenceslav Novak i glazba: kulturološki i recepcijski


Mesić, Hrvoje; Užar, Tin
Vjenceslav Novak i glazba: kulturološki i recepcijski // Promena paradigme u obrazovanju i nauci / Ivanović, Josip (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2022. str. 188-195 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1254471 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vjenceslav Novak i glazba: kulturološki i recepcijski
(Vjenceslav Novak and Music: Culturally and Receptionally)

Autori
Mesić, Hrvoje ; Užar, Tin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Promena paradigme u obrazovanju i nauci / Ivanović, Josip - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2022, 188-195

ISBN
978-86-81960-19-6

Skup
16. međunarodna znanstvena konferencija ; 11. međunarodna metodička konferencija ; 9. konferencija „IKT u obrazovanju” Promena paradigme u obrazovanju i nauci

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 03.11.2022. - 04.11.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Vjenceslav Novak ; književnost u glazbi ; glazba u književnosti ; glazbeni pisac ; književni ukus
(Vjenceslav Novak ; literature in music ; music in literature ; music writter ; literary taste)

Sažetak
Stvaralaštvo i ostavština Vjenceslava Novaka razotkrivaju da je glazbena umjetnost bila važan segment njegova književnog stvaralaštva. Primarni interes proizašao je iz glazbene naobrazbe koju je stekao na Praškom konzervatoriju gdje je stekao zvanje orguljaša te učitelja teorije glazbe i pjevanja. Po povratku u domovinu radio je kao učitelj u Senju te zatim kao profesor glazbe u Muškoj učiteljskoj školi u Zagrebu te na školi Narodnoga zemaljskoga glasbenoga zavoda. Stoga su se glazbene zakonitosti koje je učio u mladosti reflektirale na njegovo glazbeno-spisateljsko i književno stvaralaštvo. Muzikologinja Sanja Majer- Bobetko evaluirala je Novaka kao glazbenog pisca koji je objavljivao brojne članke kao i monografska izdanja: od glazbene kritike preko teorije, glazbene pedagogije, metodike, glazbene estetike do glazbene historiografije. Naime, Novakove glazbene kritike otkrivaju kritičara koji teži argumentiranom te stručnom obrazloženju svojih stavova u okvirima standarda tadašnjeg tiska, ali i umjetnika riječi koji se kreativno odnosi prema navedenom žanru osiguravajući ne samo objektivnost i stručnost sadržaja već i određeno estetsko iskustvo. Novakovi znanstveni tekstovi prikazuju Novakov pedagoški potencijal oplemenjen literarnošću, dok roman Dva svijeta oslikava proces glazbenog stvaralaštva mnogo prije Mannovog Doktora Faustusa. U radu se istražuju kulturološki i recepcijski aspekti Novakova stvaralaštva u kontekstu dviju pojavnosti: one kao glazbenog umjetnika koji će tijekom godina transcendirati u glazbenog pisca, kao i kritičara, te Novakova nastojanja da vlastita književna riječ izrazi glazbene sadržaje. Takvo dvosmjerno gibanje, kao umjetnika i kao pisca, obilježilo je Novakov životni put i rad.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tin Užar (autor)

Avatar Url Hrvoje Mesić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mesić, Hrvoje; Užar, Tin
Vjenceslav Novak i glazba: kulturološki i recepcijski // Promena paradigme u obrazovanju i nauci / Ivanović, Josip (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2022. str. 188-195 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mesić, H. & Užar, T. (2022) Vjenceslav Novak i glazba: kulturološki i recepcijski. U: Ivanović, J. (ur.)Promena paradigme u obrazovanju i nauci.
@article{article, author = {Mesi\'{c}, Hrvoje and U\v{z}ar, Tin}, editor = {Ivanovi\'{c}, J.}, year = {2022}, pages = {188-195}, keywords = {Vjenceslav Novak, knji\v{z}evnost u glazbi, glazba u knji\v{z}evnosti, glazbeni pisac, knji\v{z}evni ukus}, isbn = {978-86-81960-19-6}, title = {Vjenceslav Novak i glazba: kulturolo\v{s}ki i recepcijski}, keyword = {Vjenceslav Novak, knji\v{z}evnost u glazbi, glazba u knji\v{z}evnosti, glazbeni pisac, knji\v{z}evni ukus}, publisher = {Univerzitet u Novom Sadu, U\v{c}iteljski fakultet na ma\djarskom nastavnom jeziku u Subotici}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }
@article{article, author = {Mesi\'{c}, Hrvoje and U\v{z}ar, Tin}, editor = {Ivanovi\'{c}, J.}, year = {2022}, pages = {188-195}, keywords = {Vjenceslav Novak, literature in music, music in literature, music writter, literary taste}, isbn = {978-86-81960-19-6}, title = {Vjenceslav Novak and Music: Culturally and Receptionally}, keyword = {Vjenceslav Novak, literature in music, music in literature, music writter, literary taste}, publisher = {Univerzitet u Novom Sadu, U\v{c}iteljski fakultet na ma\djarskom nastavnom jeziku u Subotici}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font