Pregled bibliografske jedinice broj: 1254416
Prošlost zavičaja u nastavi Prirode i društva: primjer Hrvatskog zagorja
Prošlost zavičaja u nastavi Prirode i društva: primjer Hrvatskog zagorja // Bjelovarski učizelj, 27 (2022), 1-3; 72-81 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1254416 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prošlost zavičaja u nastavi Prirode i društva:
primjer Hrvatskog zagorja
(The homeland history in science teaching: an example
of Hrvatsko Zagorje)
Autori
Balun Derganc, Margareta ; Braičić, Zdenko
Izvornik
Bjelovarski učizelj (1330-0954) 27
(2022), 1-3;
72-81
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Hrvatsko zagorje ; izvanučionička nastava ; metode poučavanja ; Priroda i društvo ; zavičajna povijest ; znamenite osobe
(Hrvatsko Zagorje ; extracurricular teaching ; teaching methods ; Science ; native history ; famous person)
Sažetak
Nastava povijesti u ranoj školskoj dobi treba biti usmjerena na prošlost obitelji i djetetova zavičaja. U ovom je radu problematika spoznavanja sadržaja o prošlosti zavičaja u nastavi Prirode i društva istražena na primjeru Hrvatskog zagorja. U tu je svrhu među učiteljima razredne nastave provedeno empirijsko istraživanje. Rezultati su ukazali na metode i tehnike koji se koriste u spoznavanju zavičajne povijesti, a naročito na ulogu izvanučioničke nastave. Utvrđeno je da u nastavi dominiraju verbalne metode rada poput razgovora s učenicima, usmenog izlaganja, pričanja legendi i sl. U okviru izvanučioničke nastave učenici najčešće posjete Muzej krapinskih neandertalaca, Muzej seljačkih buna, Muzej „Staro Selo“, spomenike Matiji Gupcu i hrvatskoj himni itd. Od značajnih osoba iz prošlosti Hrvatskog zagorja učitelji najviše pažnje posvećuju Matiji Gupcu, Antunu Mihanoviću i Ljudevitu Gaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija