Pregled bibliografske jedinice broj: 1254274
Matematika i haiku - trenutak zagrljaja: mala zbirka haiku poezije
Matematika i haiku - trenutak zagrljaja: mala zbirka haiku poezije // Knjiga sažetaka 9. kongresa nastavnika matematike Republike Hrvatske - Sekcija srednjih škola
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2022. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1254274 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Matematika i haiku - trenutak zagrljaja: mala zbirka haiku poezije
(Mathematics and haiku - the moment of a hug: the small collection of haiku poetry)
Autori
Gotovac, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 9. kongresa nastavnika matematike Republike Hrvatske - Sekcija srednjih škola
/ - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2022, 17-18
Skup
9. kongres nastavnika matematike Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.07.2022. - 06.07.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
matematičke kompetencije ; matematički pojam ; haiku
(mathematical competences ; mathematical term ; haiku)
Sažetak
Matematičke kompetencije studenta po dolasku na fakultet, pa ni kasnije, nisu zadovoljavajuće (Ritze, 2016 ; Carlson i sur., 2002). Slaba usvojenost temeljnih matematičkih znanja i nedovoljno razumijevanje određenih matematičkih koncepata neke su od uočenih manjkavosti. Poznato je i da su s godinama školovanja stavovi prema matematici sve negativniji (Utsumi i Mendes, 2000) što dodatno otežava ostvarivanje zadovoljavajućih obrazovnih ishoda. Za unaprjeđenje razvoja kompetencija učenika/studenata u literaturi se sugerira korištenje strategija poučavanja koje podržavaju aktivno učenje. Projektna nastava je jedna od njih. Ona omogućava razvoj u svim područjima ličnosti (Tomljenović i Novaković, 2012) i među najpogodnijima je za oslobađanje kreativnosti učenika/studenata i nastavnika (Bežen, 2008). Mala zbirka haiku poezije „Matematika i haiku - trenutak zagrljaja“ izraz je refleksije o matematičkom obrazovanju i nastavnoj praksi u smjeru poboljšanja učinkovitosti nastave matematike na obrazovnoj vertikali i poticanja interesa za matematiku. Obje poput bistre, brze vode, matematika i haiku poezija, imaju snagu i ljepotu u svojoj jednostavnosti, zapravo pročišćenosti do biti iz koje jednostavnost proizlazi. „Matematika i haiku – trenutak zagrljaja: mala zbirka haiku poezije“ proizašla je iz uradaka studenata Kemijsko-tehnološkog fakulteta u Splitu nastalih u okviru projekta koji je imao za cilj potaknuti studente na dublje promišljanje matematičkih pojmova, podići njihovu svjesnost o sveprisutnosti matematike, te pobuditi kreativnost studenata. Haiku pjesme popraćene fotografijama, koje zbirka obuhvaća, rezultat su njihova poniranja u matematičku materiju. Poniranje u matematički pojam stvaranjem haiku poezije, poput pisanja haiku poezije uranjanjem u predmet pjesme, počinje promišljanjem i bilježenjem oluje ideja o pojmu, a razvija se daljnjim promišljanjem: analizi obilježja, primjeni, povezanosti s drugim pojmovima. Stoga se može očekivati da će ovaj pristup produbiti sadržaj učenja, poboljšati razumijevanje matematičkih ideja i koncepata, odnosno stimulirati proces stvaranja smisla u matematici. Pristup uranjanja u materiju stvaranjem haiku poezije mogao bi se primijeniti u obrazovanju na svim razinama, ne samo u matematici, povezujući pri tom različita područja obrazovanja. Prema iskustvima studenata, projektni zadatak, vjerujemo i zbirka, može poslužiti za poticanje razvoja i jačanje pozitivnih stavova prema matematici i utjecati na promjenu percepcije matematike kao nastavnog predmeta, te posljedično i na matematička postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija