Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1254046

Digitalne tehnologije u kreativnom sektoru – dizajn i razvoj odjeće za industriju video igara


Mesek, Lukrecija; Petrak, Slavenka
Digitalne tehnologije u kreativnom sektoru – dizajn i razvoj odjeće za industriju video igara // Zbornik radova 15. znanstveno-stručnog savjetovanja Tekstilna znanost i gospodarstvo, Održiva moda, tekstil i zelene tehnologije u kontekstu kružnog gospodarstva (Book of proceedings 15th Scientific–Professional Symposium Textile Science & Economy, Sustainable Fashion, Textiles and Green Technologies in the Context of Circular Economy) / Vujasinović, Edita ; Dekanić, Tihana (ur.).
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2023. str. 177-182 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1254046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Digitalne tehnologije u kreativnom sektoru – dizajn i razvoj odjeće za industriju video igara
(Digital technologies in the creative sector - design and development of clothing for the gaming industry)

Autori
Mesek, Lukrecija ; Petrak, Slavenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova 15. znanstveno-stručnog savjetovanja Tekstilna znanost i gospodarstvo, Održiva moda, tekstil i zelene tehnologije u kontekstu kružnog gospodarstva (Book of proceedings 15th Scientific–Professional Symposium Textile Science & Economy, Sustainable Fashion, Textiles and Green Technologies in the Context of Circular Economy) / Vujasinović, Edita ; Dekanić, Tihana - Zagreb : Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2023, 177-182

Skup
Tekstilna znanost i gospodarstvo (Textile science and economy)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.01.2023

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
CAD sustavi ; digitalni dizajn ; virtualna odjeća ; industrija video igara ; održivi dizajn
(CAD systems ; digital design ; virtual clothing ; gaming industry ; sustainable design)

Sažetak
U današnje vrijeme digitalna umjetnost počela je preuzimati vodstvo u odnosu na druge oblike umjetnosti obzirom na veliki spektar mogućnosti koje se pružaju u razvoju umjetničkog djela. Kreativne, brzorastuće industrije, kao što su filmska i industrija video igara, vrlo intenzivno implementiraju digitalne tehnologije u procesima dizajna i razvoja digitalnog umjetničkog stvaralaštva. Područje kostimografije, za potrebe kreativnih industrija transformira se iz tradicionalnog procesa dizajniranja i izrade kostima u proces digitalnog dizajna i razvoja virtualnih kostimografskih rješenja, pri čemu se ostvaruje sve veća sinergija kreativnih industrija s odjevnim inženjerstvom te tehnologijama i sustavima koji omogućuju računalni dizajn, modeliranje i cjelovito projektiranje virtualnih likova i kostima. U tom smislu, u radu je prikazan kreativni razvojni proces dizajna i razvoja 3D digitalnog autorskog lika za prethodno razvijen koncept računalne igre. Istražene su mogućnosti digitalnog kiparenja i modeliranja autorskog lika, pri čemu je kao osnova za 3D modeliranje korišten parametarski model tijela iz CAD sustava za projektiranje odjeće. Istražene su mogućnosti povezivanja i kompatibilnosti različitih CAD programa i sustava u procesu dizajniranja i računalnog projektiranja kostima za modelirani autorski lik, za predloženi koncept računalne igre. Izvedeno je i 3D modeliranje dodataka u programu za 3D kiparenje. Razvojni koraci u procesu dizajniranja i projektiranja kostima za autorski lik izvedeni su u digitalnom okruženju, pri čemu se dizajn i razvoj krojeva analiziraju i dorađuju u CAD programima, sve do postizanja željenog ishoda. Realiziran računalni 3D kostim u tom smislu je razvijen na temelju pravila konstrukcije odjeće i istovremeno je pripremljen za izradu realnog kostima u prirodnoj veličini. Prikazani pristup predstavlja iskorak u odnosu na tradicionalno modeliranje odjeće za računalne likove u industriji video igara te pruža mogućnost povezivanja odjevnog inženjerstva s tom izrazito rastućom industrijom. Prikazani koncept omogućuje provedbu cjelovitog razvojnog procesa bez negativnog utjecaja na okoliš obzirom da se u procesu razvoja kostima uz primjenu digitalnih alata ne troše resursi kao u realnom, tradicionalnom procesu izrade probnih uzoraka kostima koji generira veliki utrošak materijala, energije i svih ostalih resursa potrebnih za realni proces izrade odjeće.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tekstilna tehnologija, Interdisciplinarno umjetničko polje



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Slavenka Petrak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mesek, Lukrecija; Petrak, Slavenka
Digitalne tehnologije u kreativnom sektoru – dizajn i razvoj odjeće za industriju video igara // Zbornik radova 15. znanstveno-stručnog savjetovanja Tekstilna znanost i gospodarstvo, Održiva moda, tekstil i zelene tehnologije u kontekstu kružnog gospodarstva (Book of proceedings 15th Scientific–Professional Symposium Textile Science & Economy, Sustainable Fashion, Textiles and Green Technologies in the Context of Circular Economy) / Vujasinović, Edita ; Dekanić, Tihana (ur.).
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2023. str. 177-182 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Mesek, L. & Petrak, S. (2023) Digitalne tehnologije u kreativnom sektoru – dizajn i razvoj odjeće za industriju video igara. U: Vujasinović, E. & Dekanić, T. (ur.)Zbornik radova 15. znanstveno-stručnog savjetovanja Tekstilna znanost i gospodarstvo, Održiva moda, tekstil i zelene tehnologije u kontekstu kružnog gospodarstva (Book of proceedings 15th Scientific–Professional Symposium Textile Science & Economy, Sustainable Fashion, Textiles and Green Technologies in the Context of Circular Economy).
@article{article, author = {Mesek, Lukrecija and Petrak, Slavenka}, year = {2023}, pages = {177-182}, keywords = {CAD sustavi, digitalni dizajn, virtualna odje\'{c}a, industrija video igara, odr\v{z}ivi dizajn}, title = {Digitalne tehnologije u kreativnom sektoru – dizajn i razvoj odje\'{c}e za industriju video igara}, keyword = {CAD sustavi, digitalni dizajn, virtualna odje\'{c}a, industrija video igara, odr\v{z}ivi dizajn}, publisher = {Tekstilno-tehnolo\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mesek, Lukrecija and Petrak, Slavenka}, year = {2023}, pages = {177-182}, keywords = {CAD systems, digital design, virtual clothing, gaming industry, sustainable design}, title = {Digital technologies in the creative sector - design and development of clothing for the gaming industry}, keyword = {CAD systems, digital design, virtual clothing, gaming industry, sustainable design}, publisher = {Tekstilno-tehnolo\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font