Pregled bibliografske jedinice broj: 1254038
Digitalne tehnologije u kontekstu održivog modnog dizajna i razvoja odjeće
Digitalne tehnologije u kontekstu održivog modnog dizajna i razvoja odjeće // Zbornik radova 15. znanstveno-stručnog savjetovanja Tekstilna znanost i gospodarstvo, Održiva moda, tekstil i zelene tehnologije u kontekstu kružnog gospodarstva (Book of proceedings 15th Scientific–Professional Symposium Textile Science & Economy, Sustainable Fashion, Textiles and Green Technologies in the Context of Circular Economy / Vujasinović, Edita ; Dekanić, Tihana (ur.).
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2023. str. 15-20 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1254038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalne tehnologije u kontekstu održivog modnog
dizajna i razvoja odjeće
(Digital technologies in the context of sustainable
fashion design and clothing development)
Autori
Petrak, Slavenka ; Brlobašić Šajatović, Blaženka ; Mihaljević, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 15. znanstveno-stručnog savjetovanja Tekstilna znanost i gospodarstvo, Održiva moda, tekstil i zelene tehnologije u kontekstu kružnog gospodarstva (Book of proceedings 15th Scientific–Professional Symposium Textile Science & Economy, Sustainable Fashion, Textiles and Green Technologies in the Context of Circular Economy
/ Vujasinović, Edita ; Dekanić, Tihana - Zagreb : Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2023, 15-20
Skup
Tekstilna znanost i gospodarstvo (Textile science and economy)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.01.2023
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
modna industrija ; digitalne tehnologije ; virtualna odjeća ; održivost
(fashion industry ; digital technologies ; virtual clothes ; sustainability)
Sažetak
Modna industrija jedna je od važnih proizvodnih industrija u svijetu, koja generira značajni udio gospodarstva na globalnoj razini, međutim to je i industrija koja se u narednom periodu mora usredotočiti na politike i strategije koje će donijeti pozitivne promjene u kontekstu održive proizvodnje i potrošnje te smanjenja negativnog utjecaja na okoliš. Digitalizacija i održivost dvije su od najutjecajnijih tema u današnjem poslovanju, koje predstavljaju novo istraživačko polje. Održivost stavlja proizvođače pred velike izazove u pronalaženju novih poslovnih modela, poboljšanju procesa, učinkovitijem korištenju resursa i promjeni njihove interakcije s dobavljačima, kupcima i drugim dionicima. Cilj ovog rada je istražiti olakšavajuće mogućnosti koje digitalizacija u području dizajna i razvoja novih proizvoda predstavlja za modnu industriju u kontekstu postizanja ciljeva održivosti. Analizirani su digitalni alati i tehnologije te njihov utjecaj na transformaciju poslovnog modela u razvojnom segmentu modnog poslovanja, kao i zahtjevi koje takav model postavlja pred korisnike, u kontekstu potrebnih novih znanja i digitalnih vještina. U okviru eksperimentalnog dijela, definirani su razvojni koraci u procesu digitalnog razvoja modnih odjevnih predmeta, s posebnim osvrtom na održivost koje digitalne tehnologije omogućuju u procesu dizajna, razvoja probnih uzoraka modela te proizvodnje temeljene na konceptu prodaje putem virtualnih platformi. Prezentirana je autorska mini kolekcija virtualnih modnih proizvoda te je istaknut značaj koje prodaja odjeće na temelju prezentacija kolekcija odjeće u virtualnom okruženju i prema zahtjevima kupaca može imati na održivost modnog poslovanja, u kontekstu značajnog smanjenja proizvodnje odjeće brze mode i smanjenja negativnog utjecaja na okoliš.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tekstilna tehnologija, Dizajn
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb