Pregled bibliografske jedinice broj: 1253983
Generacijske razlike u zadovoljstvu korisnika uslugama prijevoza na zahtjev
Generacijske razlike u zadovoljstvu korisnika uslugama prijevoza na zahtjev, 2023., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1253983 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Generacijske razlike u zadovoljstvu korisnika
uslugama prijevoza na zahtjev
(Generational differences in customer satisfaction
wwith on demand transport services)
Autori
Budimić, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.02
Godina
2023
Stranica
67
Mentor
Dora Naletina
Ključne riječi
ekonomija dijeljenja, internetske platforme, transport, zajednička mobilnost, poslovni model
(sharing economy, internet platforms, transport, shared mobility, business model)
Sažetak
Ekonomija dijeljenja odnosi se na oblike poslovnih modela u kojima pojedinci više nisu isključivo u ulozi potrošača. To su modeli u kojima između pojedinaca dolazi do usluge zamjene, posuđivanja, trgovanja, iznajmljivanja i dijeljenja proizvoda i usluga uz određenu naknadu. Usluge u ekonomiji dijeljenja pružaju se putem različitih internetskih platformi. Ekonomija dijeljenja je danas prisutna u nekoliko sektora, a jedan od njih je upravo i transportni sektor, stoga je predmet ovog rada analiza ekonomije dijeljenja, odnosno platformi putem kojih se ona odvija u transportu, a cilj rada je utvrditi generacijske razlike u zadovoljstvu korisnika uslugama prijevoza na zahtjev. U svrhu ostvarivanja cilja rada korišteni su primarni i sekundarni podaci. Sekundarni podaci prikupljeni su iz stručnih i znanstvenih članaka, priručnika, knjiga i web stranica relevantnih za proučavanu temu. Prilikom provedbe primarnog istraživanja kao instrument istraživanja korišten je visoko strukturirani anketni upitnik. Anketni upitnik sastavljen je od tvrdnji i pitanja korištenih u ranije provedenim istraživanjima. Svrha primarnog istraživanja je utvrđivanje razlika u zadovoljstvu korisnika uslugama prijevoza na zahtjev obzirom na pripadnost određenoj generaciji. Rezultati provedenog primarnog istraživanja pokazali su kako sve četiri latentne varijable vezane uz percipiranu korisnost imaju značajan utjecaj na stav. Uz navedeno, potvrđena je važnost i percipirane korisnosti i jednostavnosti upotrebe u smjeru prihvaćanja tehnologije platformi za usluge prijevoza. Kod osoba starijih od 46 godina veza između pozitivnog stava i namjere korištenja usluga promatranih platformi je jača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija