Pregled bibliografske jedinice broj: 1253926
Utjecaj različitih prikaza proizvoda na ambalaži na percepciju kvalitete
Utjecaj različitih prikaza proizvoda na ambalaži na percepciju kvalitete // Printing & Design 2022 / Žiljak Gršić, Jana (ur.).
Zagreb: FotoSoft (FS), 2022. str. 11-15 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1253926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj različitih prikaza proizvoda na ambalaži na percepciju kvalitete
(The influence of packaging product presentation on expected quality)
Autori
Štrok, Domagoj ; Kovačević, Dorotea ; Brozović, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Printing & Design 2022
/ Žiljak Gršić, Jana - Zagreb : FotoSoft (FS), 2022, 11-15
Skup
Međunarodni znanstveni skup Tiskarstvo & dizajn 2022
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.05.2022. - 12.05.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ambalaža ; grafički dizajn ; percepcija kvalitete ; preferencije ; čaj
(packaging ; graphic design ; perceived quality ; preferences ; tea)
Sažetak
Dizajn ambalaže može značajno utjecati na dojam potencijalnog kupca o proizvodu koji se u njoj nalazi. Dosadašnja istraživanja pokazala su da manipulacije slikovnim i tekstualnim elementima na ambalaži mogu rezultirati utjecajem na potrošače kroz percepciju očekivane kvalitete proizvoda i motivirati ga na odluku o kupnji proizvoda. Stoga se u radu ispituje kako na percepciju kvalitete utječu dominantni vizualni elementi na ambalaži na primjeru proizvoda široke potrošnje. Provedena je anketa u kojoj je sudjelovalo 117 ispitanika. Ispitanicima su prikazani različito dizajnirani uzorci ambalaže za čaj na kojima se u funkciji nezavisne varijable mijenjao prikaz proizvoda. Prikazi su varirali prema nivou figuracije (fotografija i ilustracija), strukturi vizualnih elemenata (fotografija i tekst) i načinu prezentacije proizvoda (prikaz sastojka i prikaz proizvoda spremnog za konzumaciju). Dobiveni rezultati pokazali su kako se čajevi čija ambalaža sadrži prikaz proizvoda spremnog za konzumaciju percipiraju kvalitetnijima. Za razliku od tekstualnog i ilustracijskog prikaza, utvrđeno je da fotografija stvara pozitivan utjecaj na očekivanu kvalitetu proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Dizajn
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb