Pregled bibliografske jedinice broj: 1253827
Važnost obrazovanja i prepreke obrazovanju kod romskih učenika: kvalitativna analiza grupnih intervjua s roditeljima
Važnost obrazovanja i prepreke obrazovanju kod romskih učenika: kvalitativna analiza grupnih intervjua s roditeljima // Knjiga sažetaka. Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Pedagogija u vremenu promjene" / Slunjski, E. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018. str. 108-109 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1253827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost obrazovanja i prepreke obrazovanju kod
romskih učenika: kvalitativna analiza grupnih
intervjua s roditeljima
(The Importance of and Obstacles to the Education
of Roma Students: Qualitative Analysis of Group
Interviews with Parents)
Autori
Vahtar, Dorijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka. Treći kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "Pedagogija u vremenu promjene"
/ Slunjski, E. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2018, 108-109
Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Roditelji romskih učenika ; Romski učenici ; Kvalitativna analiza grupnih intervjua ; Važnost obrazovanja ; Prepreke obrazovanju
(Roma students’ parents ; Roma students ; qualitative analysis of group interviews ; the importance of education ; obstacles to education)
Sažetak
U radu se iznose rezultati kvalitativne analize polustrukturiranih grupnih intervjua provedenih s 37 roditelja romskih učenika nižih razreda osnovne škole u sklopu vanjske evaluacije razvojnog projekta Roma Education Funda (REF) „With preschool education to complete integration“, koji se od 2011. do 2014. godine provodio na šest lokacija u Međimurskoj županiji. Deskriptivnim kodiranjem i sistematizacijom roditeljskih iskaza dobivene su četiri ekplikatorne kategorije: zadovoljstvo REF-ovim programom predškole ; zadovoljstvo REF-ovim radionicama za roditelje ; poimanje obrazovanja kao ključnog čimbenika socio- ekonomskog napretka Roma i kontekstualne prepreke školskom uspjehu romskih učenika. Analizom je potvrđeno zadovoljstvo većine roditelja i programom predškole i programom radionica za roditelje. Prvi je pomogao njihovoj djeci u boljem razumijevanju hrvatskog jezika i prihvaćanju veće odgovornosti za školske obaveze, a drugi je pomogao njima u boljem razumijevanju roditeljske uloge i razvoju roditeljskih vještina potrebnih za pružanje podrške svojoj djeci pred obrazovnim i životnim izazovima. Uspješno obrazovanje svi drže ključnim čimbenikom izlaska njihove djece, obitelji i romske zajednice u cjelini iz začaranog kruga siromaštva. U skladu s tim, izrazito su osjetljivi na slučajeve diskriminacije Roma u odgojno-obrazovnom procesu i zapošljavanju, što drže jednim od ključnih uzroka njihova odustajanja od daljnjeg školovanja. Među ostalim čimbenicima koje vide kao prepreku školskom uspjehu romskih učenika navode siromaštvo i ekstremno nizak životni standard romskih obitelji, nedovoljno poznavanje hrvatskog jezika, segregaciju i loš odnos s većinskim neromskim stanovništvom te nedostatak interesa lokalnih i državnih vlasti za pitanja obrazovanja Roma, ali i snažne obrasce romske tradicijske kulture u sklopu kojih formalno obrazovanje nema instrumentalnu vrijednost. Slijedom toga, izostanak romskog jezika kao sredstva komunikacije i romske kulture kao sadržaja učenja u školi i razredu roditelji u pravilu ne vide kao važan čimbenik školskog neuspjeha romskih učenika. Izneseni podatci u velikoj mjeri odgovaraju rezultatima domaćih i međunarodnih istraživanja (usp. Šikić-Mičanov ić et al., 2015 ; Bagić et al., 2014 ; Friedman, 2013 ; Brüggemann, 2012 ; Hrvatić, 2005)
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)