Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1253825

Izazovi hrvatske nastave u multikulturnim društvima


Bušljeta Kardum, Rona; Župančić, Mateja; Plaza Leutar, Mara
Izazovi hrvatske nastave u multikulturnim društvima // Hrvatski iseljenički zbornik 2023, 1 (2022), 65-84 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1253825 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izazovi hrvatske nastave u multikulturnim društvima
(Challenges of Croatian Teaching in Foreign Multicultural Societies)

Autori
Bušljeta Kardum, Rona ; Župančić, Mateja ; Plaza Leutar, Mara

Izvornik
Hrvatski iseljenički zbornik 2023 (1330-3724) 1 (2022); 65-84

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
hrvatski nacionalni identitet ; hrvatska nastava u inozemstvu ; kurikul ; obrazovanje ; odgoj.
(Croatian national identity, curriculum, education, teaching of Croatian language and culture abroad)

Sažetak
Hrvatska nastava u inozemstvu, koju Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH organizira u 20 država svijeta, predstavlja jedan od ključnih čimbenika očuvanja nacionalnoga identiteta. Poučavanje i učenje hrvatskoga jezika i kulture naša država priređuje u inozemstvu za učenike od 1. do 12. razreda. U epohi jezične, kulturne i gospodarske globalizacije taj vid nastave potiče i razvija svijest o pripadnosti hrvatskome narodu i kulturi u djece i mladih koji odrastaju u tuđini - polazeći od toga da život u drugoj jezičnoj i kulturnoj zajednici asimilacijski utječe na iseljenike, a osobito na djecu rođenu u dijaspori. Sadržaji odgojno-obrazovnog djelovanja u inozemstvu određeni su temeljnim dokumentom – Kurikulumom hrvatske nastave u inozemstvu. Kako se iz Kurikuluma mogu jasno iščitati sadržaji odgojno-obrazovnog djelovanja u domicilnim sredinama, s pomoću izdvojenih sastavnica nacionalnoga identiteta koje se vežu uz proces učenja, autorice nastoje u ovom radu propitati njegove učinke, ali i izazove među mladima hrvatskih korijena u tim različitim multikulturnim društvima izvan Lijepe Naše.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
Reizdanje rada objavljenog u časopisu Napredak 162
(1-2) 2021. godine



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Bušljeta Kardum, Rona; Župančić, Mateja; Plaza Leutar, Mara
Izazovi hrvatske nastave u multikulturnim društvima // Hrvatski iseljenički zbornik 2023, 1 (2022), 65-84 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Bušljeta Kardum, R., Župančić, M. & Plaza Leutar, M. (2022) Izazovi hrvatske nastave u multikulturnim društvima. Hrvatski iseljenički zbornik 2023, 1, 65-84.
@article{article, author = {Bu\v{s}ljeta Kardum, Rona and \v{Z}upan\v{c}i\'{c}, Mateja and Plaza Leutar, Mara}, year = {2022}, pages = {65-84}, keywords = {hrvatski nacionalni identitet, hrvatska nastava u inozemstvu, kurikul, obrazovanje, odgoj.}, journal = {Hrvatski iseljeni\v{c}ki zbornik 2023}, volume = {1}, issn = {1330-3724}, title = {Izazovi hrvatske nastave u multikulturnim dru\v{s}tvima}, keyword = {hrvatski nacionalni identitet, hrvatska nastava u inozemstvu, kurikul, obrazovanje, odgoj.} }
@article{article, author = {Bu\v{s}ljeta Kardum, Rona and \v{Z}upan\v{c}i\'{c}, Mateja and Plaza Leutar, Mara}, year = {2022}, pages = {65-84}, keywords = {Croatian national identity, curriculum, education, teaching of Croatian language and culture abroad}, journal = {Hrvatski iseljeni\v{c}ki zbornik 2023}, volume = {1}, issn = {1330-3724}, title = {Challenges of Croatian Teaching in Foreign Multicultural Societies}, keyword = {Croatian national identity, curriculum, education, teaching of Croatian language and culture abroad} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font