Pregled bibliografske jedinice broj: 1253825
Izazovi hrvatske nastave u multikulturnim društvima
Izazovi hrvatske nastave u multikulturnim društvima // Hrvatski iseljenički zbornik 2023, 1 (2022), 65-84 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1253825 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi hrvatske nastave u multikulturnim društvima
(Challenges of Croatian Teaching in Foreign
Multicultural Societies)
Autori
Bušljeta Kardum, Rona ; Župančić, Mateja ; Plaza Leutar, Mara
Izvornik
Hrvatski iseljenički zbornik 2023 (1330-3724) 1
(2022);
65-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
hrvatski nacionalni identitet ; hrvatska nastava u inozemstvu ; kurikul ; obrazovanje ; odgoj.
(Croatian national identity, curriculum, education, teaching of Croatian language and culture abroad)
Sažetak
Hrvatska nastava u inozemstvu, koju Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH organizira u 20 država svijeta, predstavlja jedan od ključnih čimbenika očuvanja nacionalnoga identiteta. Poučavanje i učenje hrvatskoga jezika i kulture naša država priređuje u inozemstvu za učenike od 1. do 12. razreda. U epohi jezične, kulturne i gospodarske globalizacije taj vid nastave potiče i razvija svijest o pripadnosti hrvatskome narodu i kulturi u djece i mladih koji odrastaju u tuđini - polazeći od toga da život u drugoj jezičnoj i kulturnoj zajednici asimilacijski utječe na iseljenike, a osobito na djecu rođenu u dijaspori. Sadržaji odgojno-obrazovnog djelovanja u inozemstvu određeni su temeljnim dokumentom – Kurikulumom hrvatske nastave u inozemstvu. Kako se iz Kurikuluma mogu jasno iščitati sadržaji odgojno-obrazovnog djelovanja u domicilnim sredinama, s pomoću izdvojenih sastavnica nacionalnoga identiteta koje se vežu uz proces učenja, autorice nastoje u ovom radu propitati njegove učinke, ali i izazove među mladima hrvatskih korijena u tim različitim multikulturnim društvima izvan Lijepe Naše.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Reizdanje rada objavljenog u časopisu Napredak 162
(1-2) 2021. godine