Pregled bibliografske jedinice broj: 1253814
Motivacijski aspekti srednjoškolskih učenika
Motivacijski aspekti srednjoškolskih učenika // Treća međunarodna znanstvena konferencija „Pedagogija, obrazovanje i nastava“, FPMOZ, 2016./ THIRD INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE "PEDAGOGY, EDUCATION AND INSTRUCTION", 2016
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1253814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacijski aspekti srednjoškolskih učenika
(Motivational aspects of secondary school students)
Autori
Smerdel, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Treća međunarodna znanstvena konferencija „Pedagogija, obrazovanje i nastava“, FPMOZ, 2016./ THIRD INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE "PEDAGOGY, EDUCATION AND INSTRUCTION", 2016
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.10.2016. - 22.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ekstrinzična motivacija, intrinzična motivacija, srednjoškolsko obrazovanje
(extrinsic motivation, intrinsic motivation, secondary education)
Sažetak
Usvajanje novih znanja temelji se na učenju kao namjernoj, planskoj i svrhovitoj djelatnosti. Za aktivnosti učenja nužne su dovoljno razvijene kognitivne sposobnosti, kao i pobude u obliku motivacije. Rezultati dosadašnjih istraživanja ukazuju da visoka motiviranost za učenje vodi do dobrih postignuća, ali isto tako postignuća osnažuju motivaciju. U navedenom kontekstu provedeno je istraživanje na relativno malom uzorku učenika, srednjoškolskih usmjerenja opća gimnazija i hotelijersko-turistički tehničar. Cilj je bio odrediti motivacijske aspekte koji najviše potiču njihovo učenje, čime djeluju i na poboljšanje školskog postignuća. Podaci su prikupljeni provođenjem upitnika i obrađeni programskim paketom SPSS. Rezultati su pokazali da prevladavaju aspekti ekstrinzične motivacije, kod učenika opće gimnazije je to upis na željeni studij, a kod hotelijersko-turističkih tehničara zadovoljstvo roditelja njihovim uspjehom. Aspekti intrinzične motivacije, težnja za stjecanjem novih znanja i osobna važnost učenja, manje su istaknuti u oba srednjoškolska usmjerenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Snježana Smerdel
(autor)