Pregled bibliografske jedinice broj: 1253398
Prebacivanje kodova kao metoda upravljanja jezikom u nastavi hrvatskog jezika
Prebacivanje kodova kao metoda upravljanja jezikom u nastavi hrvatskog jezika, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za lingvistiku, Zadar
CROSBI ID: 1253398 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prebacivanje kodova kao metoda upravljanja jezikom u
nastavi hrvatskog jezika
(Code-switching as a method of language management in
Croatian language teaching)
Autori
Markalaus, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za lingvistiku
Mjesto
Zadar
Datum
30.10
Godina
2020
Stranica
80
Mentor
Šimičić, Lucija
Ključne riječi
nestandardni varijeteti, teorija upravljanja jezikom, prebacivanje kodova, nastava hrvatskoga jezika, interakcija nastavnik – učenik, jezični stavovi, dvo- i višejezičnost
(nonstandard varieties, Language Management Theory, code-switching, Croatian language teaching, teacher – student interaction, language attitudes, bi- and multilingualism)
Sažetak
Teorija upravljanja jezikom (TUJ) koju su prvotno razvili Björn H. Jernudd i Jiří V. Neustupný, u središte postavlja ponašanja prema jeziku u usmenoj i pismenoj komunikaciji. Glavni cilj ovoga rada je istražiti kako i kada nastavnici primjenjuju prebacivanjee kodova u kontekstu TUJ-a u nastavi hrvatskoga jezika, postoje li određene sociolingvističke funkcije takvoga (ne)prebacivanja kod nastavnika i učenika te ocrtava li ono određenu jezičnu politiku na makrorazini. Kvalitativnom metodom analizirani su rezultati dobiveni bilježenjem usmenoga govora u interakciji učenik – nastavnik u dvjema školama u Zadru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija