Pregled bibliografske jedinice broj: 1252647
Uloga umjetne inteligencije i ChatGPT-a u obrazovanju za očuvanje nematerijalne kulturne baštine: pregled trenutnih mogućnosti primjena i izazova
Uloga umjetne inteligencije i ChatGPT-a u obrazovanju za očuvanje nematerijalne kulturne baštine: pregled trenutnih mogućnosti primjena i izazova // XXIX Skup Trendovi razvoja: “Univerzitet pred novim izazovima” : TREND 2023 / Dumnić, Boris (ur.).
Vrnjačka Banja: Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu, 2023. str. 166-169 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1252647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga umjetne inteligencije i ChatGPT-a u
obrazovanju za očuvanje nematerijalne kulturne
baštine: pregled trenutnih mogućnosti primjena i
izazova
(The Role of Artificial Intelligence and ChatGPT in
Education for the Preservation of Intangible
Cultural Heritage: Overview of Current Application
Opportunities and Challenges)
Autori
Bekeš Rakovac, Ella ; Galzina, Vjekoslav ; Berbić Kolar, Emina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XXIX Skup Trendovi razvoja: “Univerzitet pred novim izazovima” : TREND 2023
/ Dumnić, Boris - Vrnjačka Banja : Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu, 2023, 166-169
ISBN
978-86-6022-554-4
Skup
XXIX Skup Trendovi razvoja: “Univerzitet pred novim izazovima”: TREND 2023
Mjesto i datum
Vrnjačka Banja, Srbija, 08.02.2023. - 10.02.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
umjetna inteligencija ; ChatGPT ; chatbot ; obrazovanje ; nematerijalna kulturna baština
(Artificial intelligence, ; ChatGPT ; chatbot ; education ; intangible cultural heritage)
Sažetak
Kreiranjem personaliziranih, interaktivnih iskustava učenja, umjetna inteligencija (AI) i modeli temeljeni na optimiziranju jezičnih modela kako bi se ostvario dijalog, kao što je ChatGPT, imaju potencijal promijeniti obrazovanje. Međutim, postoje brojni problemi i izazovi o kojima treba razmišljati prilikom implementacije AI i ChatGPT-a u obrazovanje. Ovim se radom ispituje trenutno stanje ChatGPT-a i umjetne inteligencije u obrazovanju, njihove moguće prednosti i nedostatci te potencijalne strategije za njihovu upotrebu. Etički izazovi koji okružuju korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju, također su teme koje se obrađuju u ovom radu.ChatGPT je GPT (Generative Pre-training Transformer) model koji se može koristiti za generiranje teksta na bilo kojem jeziku. Može se koristiti za proučavanje jezika i jezičnih zakonitosti tako što se unose različiti tekstualni ulazi i analiziraju rezultati koje model generira. Navest će se primjeri kako se ChatGPT može upotrijebiti za očuvanje nematerijalne kulturne baštine odnosno hrvatskog jezika, te rezultati istraživanja o stavovima učenika i nastavnika prema umjetnoj inteligenciji (prema ChatGPT-u) i stupnju njezine primjenjivosti
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne tehničke znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-2021-2012-AD - Očuvanje jezičnoga i kulturološkoga identiteta Šokaca na tromeđi Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine (OČ-HSB-ŠO) (Berbić Kolar, Emina, Ostalo - Zaklada Adris) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek