Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1252647

Uloga umjetne inteligencije i ChatGPT-a u obrazovanju za očuvanje nematerijalne kulturne baštine: pregled trenutnih mogućnosti primjena i izazova


Bekeš Rakovac, Ella; Galzina, Vjekoslav; Berbić Kolar, Emina
Uloga umjetne inteligencije i ChatGPT-a u obrazovanju za očuvanje nematerijalne kulturne baštine: pregled trenutnih mogućnosti primjena i izazova // XXIX Skup Trendovi razvoja: “Univerzitet pred novim izazovima” : TREND 2023 / Dumnić, Boris (ur.).
Vrnjačka Banja: Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu, 2023. str. 166-169 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1252647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga umjetne inteligencije i ChatGPT-a u obrazovanju za očuvanje nematerijalne kulturne baštine: pregled trenutnih mogućnosti primjena i izazova
(The Role of Artificial Intelligence and ChatGPT in Education for the Preservation of Intangible Cultural Heritage: Overview of Current Application Opportunities and Challenges)

Autori
Bekeš Rakovac, Ella ; Galzina, Vjekoslav ; Berbić Kolar, Emina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
XXIX Skup Trendovi razvoja: “Univerzitet pred novim izazovima” : TREND 2023 / Dumnić, Boris - Vrnjačka Banja : Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu, 2023, 166-169

ISBN
978-86-6022-554-4

Skup
XXIX Skup Trendovi razvoja: “Univerzitet pred novim izazovima”: TREND 2023

Mjesto i datum
Vrnjačka Banja, Srbija, 08.02.2023. - 10.02.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
umjetna inteligencija ; ChatGPT ; chatbot ; obrazovanje ; nematerijalna kulturna baština
(Artificial intelligence, ; ChatGPT ; chatbot ; education ; intangible cultural heritage)

Sažetak
Kreiranjem personaliziranih, interaktivnih iskustava učenja, umjetna inteligencija (AI) i modeli temeljeni na optimiziranju jezičnih modela kako bi se ostvario dijalog, kao što je ChatGPT, imaju potencijal promijeniti obrazovanje. Međutim, postoje brojni problemi i izazovi o kojima treba razmišljati prilikom implementacije AI i ChatGPT-a u obrazovanje. Ovim se radom ispituje trenutno stanje ChatGPT-a i umjetne inteligencije u obrazovanju, njihove moguće prednosti i nedostatci te potencijalne strategije za njihovu upotrebu. Etički izazovi koji okružuju korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju, također su teme koje se obrađuju u ovom radu.ChatGPT je GPT (Generative Pre-training Transformer) model koji se može koristiti za generiranje teksta na bilo kojem jeziku. Može se koristiti za proučavanje jezika i jezičnih zakonitosti tako što se unose različiti tekstualni ulazi i analiziraju rezultati koje model generira. Navest će se primjeri kako se ChatGPT može upotrijebiti za očuvanje nematerijalne kulturne baštine odnosno hrvatskog jezika, te rezultati istraživanja o stavovima učenika i nastavnika prema umjetnoj inteligenciji (prema ChatGPT-u) i stupnju njezine primjenjivosti

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne tehničke znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
Ostalo-2021-2012-AD - Očuvanje jezičnoga i kulturološkoga identiteta Šokaca na tromeđi Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine (OČ-HSB-ŠO) (Berbić Kolar, Emina, Ostalo - Zaklada Adris) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.trend.uns.ac.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Bekeš Rakovac, Ella; Galzina, Vjekoslav; Berbić Kolar, Emina
Uloga umjetne inteligencije i ChatGPT-a u obrazovanju za očuvanje nematerijalne kulturne baštine: pregled trenutnih mogućnosti primjena i izazova // XXIX Skup Trendovi razvoja: “Univerzitet pred novim izazovima” : TREND 2023 / Dumnić, Boris (ur.).
Vrnjačka Banja: Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu, 2023. str. 166-169 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bekeš Rakovac, E., Galzina, V. & Berbić Kolar, E. (2023) Uloga umjetne inteligencije i ChatGPT-a u obrazovanju za očuvanje nematerijalne kulturne baštine: pregled trenutnih mogućnosti primjena i izazova. U: Dumnić, B. (ur.)XXIX Skup Trendovi razvoja: “Univerzitet pred novim izazovima” : TREND 2023.
@article{article, author = {Beke\v{s} Rakovac, Ella and Galzina, Vjekoslav and Berbi\'{c} Kolar, Emina}, editor = {Dumni\'{c}, B.}, year = {2023}, pages = {166-169}, keywords = {umjetna inteligencija, ChatGPT, chatbot, obrazovanje, nematerijalna kulturna ba\v{s}tina}, isbn = {978-86-6022-554-4}, title = {Uloga umjetne inteligencije i ChatGPT-a u obrazovanju za o\v{c}uvanje nematerijalne kulturne ba\v{s}tine: pregled trenutnih mogu\'{c}nosti primjena i izazova}, keyword = {umjetna inteligencija, ChatGPT, chatbot, obrazovanje, nematerijalna kulturna ba\v{s}tina}, publisher = {Fakultet tehni\v{c}kih nauka Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Vrnja\v{c}ka Banja, Srbija} }
@article{article, author = {Beke\v{s} Rakovac, Ella and Galzina, Vjekoslav and Berbi\'{c} Kolar, Emina}, editor = {Dumni\'{c}, B.}, year = {2023}, pages = {166-169}, keywords = {Artificial intelligence,, ChatGPT, chatbot, education, intangible cultural heritage}, isbn = {978-86-6022-554-4}, title = {The Role of Artificial Intelligence and ChatGPT in Education for the Preservation of Intangible Cultural Heritage: Overview of Current Application Opportunities and Challenges}, keyword = {Artificial intelligence,, ChatGPT, chatbot, education, intangible cultural heritage}, publisher = {Fakultet tehni\v{c}kih nauka Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Vrnja\v{c}ka Banja, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font