Pregled bibliografske jedinice broj: 1252552
Otrovne vrste kao moguća prijetnja predškolskoj djeci
Otrovne vrste kao moguća prijetnja predškolskoj djeci, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula
CROSBI ID: 1252552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otrovne vrste kao moguća prijetnja predškolskoj
djeci
(Toxic species as a threat to children)
Autori
Radić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Pula
Datum
25.05
Godina
2015
Stranica
35
Mentor
Štifanić, Mauro ; Kovačić, Ines
Ključne riječi
otrovne biljke, otrovne gljive, otrovne životinje, predškolska djeca
(poisonous plants, poisonous mushrooms, poisonous animals, preschool children)
Sažetak
U vrtićkim dvorištima u kojima borave predškolska djeca možemo naći otrovne i opasne vrste. Svakodnevno djeca dolaze u kontakt s tim vrstama zbog njihove boje i izgleda. Vrlo je važno da djecu učimo prepoznavanju otrovnih vrsta. Već s trogodišnjacima i četverogodišnjacima možemo početi detaljnije proučavati prirodu te ih naučiti koje su biljke jestive, a koje otrovne. Trebamo imati na umu da djeci trebamo otrovne vrste prikazati na zanimljiv način jer će ona jedino tako zaista shvatiti opasnost tih vrsta. Primjerice, odgojitelji u vrtiću mogu realizirati aktivnost na tu temu sa sadržajima koji će zainteresirati djecu. Djeca trebaju boraviti u vrtu i na svježem zraku, bez obzira na to nalazi li se neka otrovne vrsta u blizini, samo uz veliku dozu opreza i odgovornosti prema djeci. Kao i odgojitelji u vrtiću, tako i roditelji kod kuće trebaju učiti djecu da ne diraju sve ono što je lijepo jer to može biti vrlo opasno. Također, i u domovima se susrećemo s otrovnim kućnim biljkama. Otrovne biljke bi trebalo zamijeniti biljkama koje nisu otrovne, a ne zaostaju po dekorativnim vrijednostima. Iz toga zaključujemo, da se oko nas nalazi mnogo otrovnih vrsta, uključujući biljke, gljive i životinje. One su najopasnije za djecu koja ne znaju razlikovati otrovne od jestivih vrsta stoga vrlo je važna uloga odgojitelja u vrtiću i roditelja kod kuće koji trebaju djeci ukazati na moguće opasnosti te ih trebaju educirati kako bi djeca znala kako se trebaju ponašati u susretu s otrovnim vrstama. Važno je da znaju da nepoznate plodove ne smiju jesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti