Pregled bibliografske jedinice broj: 1252549
Identite skriven u reklamnoj poruci
Identite skriven u reklamnoj poruci // Ugledni Nijemci, Austrijanci i Židovi u javnom životu Osijeka tijekom povijesti / Kordić, Ljubica ; Papa, Dubravka ; Rišner, Željko (ur.).
Osijek: Pravni fakultet Osijek Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 69-98
CROSBI ID: 1252549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Identite skriven u reklamnoj poruci
(Identity hidden in advertisements)
Autori
Jozić, Ivana ; Šarić Šokčević, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Ugledni Nijemci, Austrijanci i Židovi u javnom životu Osijeka tijekom povijesti
Urednik/ci
Kordić, Ljubica ; Papa, Dubravka ; Rišner, Željko
Izdavač
Pravni fakultet Osijek Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2022
Raspon stranica
69-98
ISBN
978-953-8109-52-2
Ključne riječi
osječke novine na njemačkome jeziku, identitet pošiljatelja, reklamni oglasi, analiza
(Osijek newspapers in German, sender's identity, advertisements, analysis)
Sažetak
Rad se bavi načinima ostvarivanja identiteta pošiljatelja u reklamnim oglasima na njemačkome i hrvatskome jeziku u osječkim novinama Slavonische Presse i Die Drau, koje su u Osijeku izlazile krajem 19. i početkom 20. stoljeća. Njihova je posebnost bila ta što su bile tiskane na njemačkome jeziku, jer njemački jezik tada nije bio samo "jezik prestiža" viših društvenih slojeva, nego i poveznica u svakodnevnome životu i komunikaciji različitih etničkih grupa, što se najbolje ogleda u velikome broju novina na njemačkome jeziku. Među njima se po svojoj popularnosti ističu Slavonische Presse i Die Drau kao informativni listovi. Koliko je raznolika bila ponuda usluga i proizvoda najbolje svjedoči veliki broj oglasa od kojih je većina na njemačkome jeziku, manji dio na hrvatskome te ima i nešto dvojezičnih oglasa. Budući da je tema istraživanja otkrivanje identiteta uglednih Nijemaca, Austrijanaca i Židova kao emitenata reklamnih poruka, a koji su živjeli i radili u Osijeku, izbor korpusnog materijala bit će ograničen samo na njihove reklamne oglase. Na temelju sadržaja i strukture reklamnoga oglasa pokušat će se doći do profila emitenta te ga protumačiti i približiti iz perspektive suvremenog potrošača. Rekonstruiranje i analiza reklamne poruke trebali bi dovesti do djelomičnog otkrivanja identiteta pošiljatelja koristeći tekstnolingvističke i retoričke kategorije, a na suvremenom je primatelju da prosudi tko je osoba čiji oglas čita.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-IP-PRAVOS-20 - Nijemci i Austrijanci i njemački jezik i kultura u gradu Osijeku kroz povijest – pravni i lingvistički aspekti (Kordić, Ljubica, VLASTITA-SREDSTVA - Interni poziv Pravnog fakuleta Osijek) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek