Pregled bibliografske jedinice broj: 1252455
Kvaliteta života i socijalna podrška majki djece s razvojnim jezičnim poremećajem
Kvaliteta života i socijalna podrška majki djece s razvojnim jezičnim poremećajem // Logopedija, 12 (2022), 2; 77-87 doi:10.31299/log.12.2.5 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1252455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta života i socijalna podrška majki djece s
razvojnim jezičnim poremećajem
(Quality of Life and Social Support among Mothers of
Children with Developmental Language Disorder)
Autori
Tadić, Iva
Izvornik
Logopedija (1849-4706) 12
(2022), 2;
77-87
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta života, socijalna podrška, roditelji djece s teškoćama u razvoju, razvojni jezični poremećaj
(quality of life, social support, parents of children with disabilites, developmental language disorder)
Sažetak
Na kvalitetu života djeteta s teškoćama u razvoju, njegovih roditelja i obitelji, velik utjecaj ima socijalna podrška - i formalna i neformalna. Cilj je ovoga istraživanja procjeniti je li kvaliteta života kod majki djece s razvojnim jezičnim poremećajem narušena i je li povezana s različitim vrstama socijalne podrške, te utvrditi kojim su izvorima socijalne podrške sudionice najviše, a kojima najmanje zadovoljne. U istraživanju je sudjelovalo 88 majki djece s dijagnozom razvojnog jezičnog poremećaja, koja su uključena u Program kompleksne rehabilitacije u predškolskom i osnovnoškolskom odjelu Poliklinike SUVAG. Istraživanje je uključivalo upitnike kojima se procjenjuju različite dimenzije kvalitete života i socijalne podrške, kao i sociodemografske podatke. Rezultati istraživanja pokazuju da je kvaliteta života majki djece s razvojnim jezičnim poremećajem znatno narušena i povezana s raznim aspektima socijalne podrške. Sudionice su iskazale najveće zadovoljstvo neformalnom socijalnom podrškom koju dobivaju od prijatelja, zatim od partnera i obitelji. Najmanje su zadovoljne formalnom socijalnom podrškom koju dobivaju od specijaliziranih ustanova. Na osnovi rezultata zaključujemo da kvaliteta života majki djece s razvojnim jezičnim poremećajem nije na zadovoljavajućoj razini, te da je potrebno osmisliti i provoditi sveobuhvatne programe formalne socijalne podrške usmjerene na obitelj, holističke i individualizirane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija