Pregled bibliografske jedinice broj: 1252192
Analiza poslovnog rezultata platforme Lyft
Analiza poslovnog rezultata platforme Lyft // Polytechnic and design, 10 (2023), 4; 284-291 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1252192 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza poslovnog rezultata platforme Lyft
(Analysis of the business results of the Lyft
platform)
Autori
Lozić, Joško ; Fotova Čiković, Katerina ; Pauković, Maja
Izvornik
Polytechnic and design (1849-1995) 10
(2023), 4;
284-291
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
disrupcija ; ekonomija platformi ; Lyft ; prijevoz automobilom
(disruption ; platform economy ; Lyft ; ride hailing)
Sažetak
Cilj je ovog rada analizirati poslovne rezultate platforme Lyft. Platforma Lyft započela je s radom 2012. godine, a temeljena ideja osnivača bila je usmjerena ka organizaciji prijevoza putnika automobilom na veće udaljenosti. Ideja je izvorno nastala od organizacije prijevoza putnika u Zimbabveu, ali se vrlo brzo prihvatila među korisnicima u SAD-a. Platforma Lyft je osnovana tri godine nakon platforme Uber, ali je odmah nakon lansiranja postala najveća platforma za organizaciju prijevoza automobilom na veće udaljenosti. Najveći konkurent Uber, širio se puno brže od Lyft-a te se vrlo brzo proširio i izvan granica Sjeverne Amerike, što Lyft nikada nije uspio. Rezultati analize pokazali su kontinuirani rast prihoda platforme, ali i negativan ukupan rezultat poslovanja. Broj korisnika bio je u stalnom porastu do pojave globalne pandemije Covid 19, nakon čega je naglo opao. Smirivanjem globalne pandemije prihodi i broj korisnika postepeno se oporavlja, ali je ukupan financijski rezultat poslovanja i dalje negativan.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica