Pregled bibliografske jedinice broj: 1252179
Kvaliteta usluga za beskućnike iz perspektive korisnika prihvatilišta i prenoćišta
Kvaliteta usluga za beskućnike iz perspektive korisnika prihvatilišta i prenoćišta // Bogoslovska smotra (2022) (znanstveni, prihvaćen)
CROSBI ID: 1252179 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta usluga za beskućnike iz perspektive korisnika prihvatilišta i prenoćišta
(The quality of services for the homeless from the perspective of shelter and overnight shelter users)
Autori
Družić Ljubotina, Olja ; Kletečki Radović, Marijana ; Ogresta, Jelena
Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima,
znanstveni
Izvornik
Bogoslovska smotra (2022)
Status rada
Prihvaćen
Ključne riječi
beskućništvo ; kvaliteta usluga ; socijalne usluge ; smještaj za beskućnike ; perspektiva korisnika
(homelessness ; quality of services ; social services ; housing for the homeless ; user's perspective)
Sažetak
Problem beskućništva u Hrvatskoj poprima sve veće razmjere, a jedan od oblika pomoći ovoj ranjivoj skupini su socijalne usluge kojima se nastoji ublažiti posljedice koje život u beskućništvu donosi, omogućiti podmirenje osnovnih životnih potreba te integraciju u društvo. Dosadašanja istraživanja o kvaliteti socijalnih usluga za beskućnike su malobrojna te ne postoji sustavno praćenje niti vrednovanje postojećih usluga. Najznačajnija socijalna usluga za beskućnike je usluga smještaja koja se primarno odnosi na smještaj u prihvatilištima i prenoćištima. Stoga je cilj ovog istraživanja bio dobiti uvid u iskustvo boravka u prihvatilištima i prenoćištima iz perspektive korisnika usluge smještaja. U istraživanja su sudjelovala 24 korisnika prihvatilišta i prenoćišta za beskućnike na području Grada Zagreba, Rijeke i Splita. Podaci su se prikupljali metodom polustrukturiranog intervjua, dok se za analizu podataka koristila metoda tematske analize. Rezultati ukazuju na opće zadovoljstvo korisnika uslugom smještaja s naglaskom na potrebu za većom dostupnošću određenih usluga, kao što su osnovne zdravstvene ili psihosocijalne usluge u okviru prihvatilišta i prenoćišta. Korisnici usluge smještaja su ukazali na izostanak kontinuiteta u pružanju usluga unutar prihvatilišta i prenoćišta što se može pripisati projektnim financiranjima koja su svojstvena pružateljima usluga koji su velikim dijelom izloženi takvoj vrsti financiranja. Sudionici istraživanja su različito percipirali osobne mogućnosti izlaska iz statusa beskućnika pri čemu neki smatraju da se neće dugo zadržati u tom statusu, dok drugi ne vide mogućnost izlaska iz takve vrste smještaja s obzirom na nemogućnost rješavanja stambenog pitanja. Rezultati istraživanja su potvrdili i problem začaranog kruga beskućništva. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost uključivanja perspektive korisnika s ciljem unaprjeđenja socijalnih usluga za beskućnike, primarno onih koji koriste uslugu smještaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus