Pregled bibliografske jedinice broj: 1252099
Digitalne Pepeljuge: o fenomenu "prije - poslije" na primjeru make up tutoriala
Digitalne Pepeljuge: o fenomenu "prije - poslije" na primjeru make up tutoriala // 12. međunarodni interdisciplinarni znanstveni simpozij Filozofije medija i srodnih disciplina / Alić, Sead ; Katunarić, Leo (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2022. str. 47-47 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1252099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalne Pepeljuge: o fenomenu "prije - poslije" na
primjeru make up tutoriala
(Digital Cindarellas: on "before - after" phenomenon
in make up tutorials)
Autori
Miloš, Brigita ; Geiger Zeman, Marija ; Holy, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
12. međunarodni interdisciplinarni znanstveni simpozij Filozofije medija i srodnih disciplina
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.09.2022. - 24.09.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
prije-poslije fenomen ; makeup tutorial ; ljepota ; performativnost
(before-after phenomenon ; makeup tutorial ; beauty ; performativity)
Sažetak
U radu se analizira fenomen „prije – poslije“ u kontekstu video make up tutoriala nekih od You Tube make up influencerica. Fenomen „prije – poslije“ enkapsulira naratološki/dramaturški aspekt promjene početnoga stanja u nekoj jedinici vremena u neko drugo, izmijenjeno i novo stanje. Ove digitalne naracije „čarobnih promjena“ ponavljaju „klasične transformacije poput one u Pepeljugi ili one iz žabe u Princa“ (Rook i Levy 1983). Uz pretpostavku, time, da je ljepota „stvar morala“ (Widdows 2018:2), fenomen „prije – poslije“ je agens normativnog aspekta ne samo koncepata „ženske ljepote“, već i onih aspekata koji izlaze iz okvira estetskog te upućuju u pravcu etičkog poimanja pojma lijepog u kontekstu reprezentacije žena i njihova izgleda. Ovaj se spoznajni pomak događa uz dvostruku uvezanost performativnosti ženske ljepote i polja recepcije digitalno-narativnog sadržaja opisane vrste.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Filozofija, Filologija, Rodni studiji
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Sveučilište VERN, Zagreb