Pregled bibliografske jedinice broj: 1252078
GLAZBENE AKTIVNOSTI S DJECOM PREDŠKOLSKE DOBI U VIRTUALNOM OKRUŽENJU IZ PERSPEKTIVE ODRŽIVOG RAZVOJA
GLAZBENE AKTIVNOSTI S DJECOM PREDŠKOLSKE DOBI U VIRTUALNOM OKRUŽENJU IZ PERSPEKTIVE ODRŽIVOG RAZVOJA // MÙZIKA: ZVUK, LOGOS, ODGOJ I OBRAZOVANJE, TERAPIJA Zbornik radova s 9. međunarodnog znanstveno- stručnog skupa „Iz istarske glazbene riznice“ / Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Riman, Kristina ; Bačlija Sušić, Blaženka (ur.).
Pula: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2022. str. 111-131 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1252078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
GLAZBENE AKTIVNOSTI S DJECOM
PREDŠKOLSKE DOBI U VIRTUALNOM
OKRUŽENJU IZ PERSPEKTIVE
ODRŽIVOG RAZVOJA
(MUSIC ACTIVITIES WITH PRESCHOOL CHILDREN IN A
VIRTUAL ENVIRONMENT FROM THE PERSPECTIVE OF
SUSTAINABLE DEVELOPMENT)
Autori
Bačlija Sušić, Blaženka ; Sambol, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
MÙZIKA: ZVUK, LOGOS, ODGOJ I OBRAZOVANJE, TERAPIJA Zbornik radova s 9. međunarodnog znanstveno- stručnog skupa „Iz istarske glazbene riznice“
/ Gortan-Carlin, Ivana Paula ; Riman, Kristina ; Bačlija Sušić, Blaženka - Pula : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2022, 111-131
ISBN
978-953-380-002-8
Skup
9. znanstveno-stručni skup "Iz istarske glazbene riznice"
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska; Novigrad, Hrvatska, 19.11.2022. - 20.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene aktivnosti, održivo obrazovanje, pandemija, rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(music activities, sustainable education, pandemic, early and preschool education)
Sažetak
Tijekom lockdown-a uslijed pandemije COVID-19 dovedena je u pitanje ostvarivost temeljnih ciljeva održivog razvoja, kao što je pravo djece na kvalitetan razvoj u ranom djetinjstvu te predškolskom obrazovanju (Agenda2030). Pandemija je postavila nove izazove i probleme u vezi s pravom djece na sudjelovanje u umjetničkim i kulturnim aktivnostima koje su jedne od ključnih elemenata za njihov holistički razvoj i dobrobit (COM, 2021) te održivo obrazovanje (Pramling Samuelsson i sur., 2019). Dovedena je također u pitanje ostvarivost temeljnih vrijednosti koje ističe Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (NKRPOO, 2015) kao što su stvaranje društva znanja koje je usmjereno napretku i održivom razvoju. U radu su ispitana mišljenja i procjene kompetencija te stavovi 123 odgojitelja iz predškolskih ustanova na području Sjeverozapadne Hrvatske o načinima provođenja glazbenih aktivnosti na daljinu u vrijeme lockdowna. Utvrđeno je da su odgojitelji koji su provodili glazbene aktivnosti na daljinu, najviše koristili web stranicu dječjeg vrtića te različite platforme putem kojih su slali prijedloge aktivnosti roditeljima. Uz elektronsku poštu, kao komunikacijski kanal, najviše je korištena aplikacija Viber putem koje su odgojitelji jedanput tjedno slali prijedloge aktivnosti roditeljima od kojih su dobivali povratne informacije. Dobiveni rezultati istraživanja ukazuju da se većina odgojitelja ne osjeća dovoljno kompetentnima za provođenje odgojno - obrazovnog rada na daljinu. Uz potrebu za razvojem glazbenih kompetencija, dobiveni rezultati pokazuju da je odgojitelje potrebno dodatno educirati o načinima i mogućnostima provođenja odgojno-obrazovnog procesa na daljinu. S obzirom na dob djece, takav način rada ujedno podrazumijeva i adekvatnu suradnju i komunikaciju s roditeljima kako bi se takve aktivnosti mogle realizirati u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost