Pregled bibliografske jedinice broj: 1252076
Pristup nastavnika kemije u primjeni predlaboratorijskih aktivnosti
Pristup nastavnika kemije u primjeni predlaboratorijskih aktivnosti // 4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment - Knjiga sažetaka / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 91-91 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1252076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristup nastavnika kemije u primjeni
predlaboratorijskih aktivnosti
(Chemistry teachers' approach in the application of
prelaboratory activities)
Autori
Smerdel, Snježana ; Zejnilagić-Hajrić, Meliha
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment - Knjiga sažetaka
/ Puzić, Saša - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2018, 91-91
Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava kemije, smanjenje kognitivnog opterećenja, srednjoškolski nastavnici kemije, strategija predučenja
(chemistry teaching, high school chemistry teachers, reduction of cognitive load, prelearning strategy)
Sažetak
Laboratorijski rad ima važnu ulogu u nastavnom planu i programu prirodoznanstvenih predmeta jer učenicima pruža priliku za integraciju znanja na smislen način. Prije dvadesetak godina Johnstone je tvrdio da „nema smisla voditi učenike u laboratorij bez umne pripreme“ te da „takav oblik pripreme mora biti pažljivo promišljen kao i sam laboratorijski rad“. Predlaboratorijske aktivnosti trebale bi smanjiti kognitivno opterećenje učenika te povećati razumijevanje onoga što rade s namjerom izbjegavanja scenarija „kuharice“ ili „praćenja recepta“. Njihovom primjenom učenici se osjećaju bolje pripremljeni čime se smanjuju negativni osjećaji prema laboratorijskom radu te se skraćuje vrijeme potrebno za izradu vježbi. Oblici predlaboratorijskih aktivnosti, ovisno o kontekstu i svrsi predmetnog laboratorija, uključuju rad s laboratorijskim priručnicima, kratke diskusije i radne listove. Rezultati nedavnih istraživanja ukazuju na čestu uporabu informacijsko-komunikacijske tehnologije u obliku predlaboratorijskih online kvizova i računalnih simulacija. Cilj ovog rada je istražiti učestalost primjene različitih oblika predlaboratorijskih aktivnosti u srednjoškolskoj nastavi kemije s tri aspekta – primjena predlaboratorija bez informacijsko-komunikacijske tehnologije, primjena predlaboratorija s informacijsko-komunikacijskom tehnologijom te usporedba u primjeni predlaboratorija između nastavnika gimnazija i strukovnih škola. Podaci su prikupljeni mrežnim upitnikom „Primjena predlaboratorijskih aktivnosti u okviru strategije predučenja“ na uzorku nastavnika kemije u gimnazijama i strukovnim školama iz svih hrvatskih županija te su obrađeni deskriptivnom i inferencijalnom statistikom. Rezultati ukazuju da nastavnici kemije u nedovoljnoj mjeri upotrebljavaju predlaboratorijske aktivnosti. U pedlaboratorijskim sesijama najčešće su korišteni diskusija i radni listovi dok su najmanje zastupljene računalne simulacije i zadane online vježbe. Primjena predlaboratorijskih aktivnosti bez informacijsko-komunikacijske tehnologije (čitanje laboratorijskog priručnika, diskusija o eksperimentu, popunjavanje radnih listova, rješavanje teorijskih problema) kao i predlaboratorijskih aktivnosti s informacijsko- komunikacijskom tehnologijom (audiovizualni materijali, zadane online vježbe, računalne simulacije) kod gimnazijskih nastavnika ne razlikuje se značajno od njihove primjene kod nastavnika strukovnih škola. Provedenim istraživanjem nastojao se dobiti izravan uvid u stvarnu praksu nastavnika kemije u hrvatskim srednjim školama i u njihove prioritete pri odabiru određenih predlaboratorijskih aktivnosti čime se priprema put za metodološke intervencijske strategije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Snježana Smerdel
(autor)