Pregled bibliografske jedinice broj: 1252046
Implementacija strategije predučenja u srednjoškolskoj nastavi kemije
Implementacija strategije predučenja u srednjoškolskoj nastavi kemije, 2021., doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
CROSBI ID: 1252046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implementacija strategije predučenja u
srednjoškolskoj nastavi kemije
(Implementation of the prelearning strategy in
secondary chemistry teaching)
Autori
Smerdel. Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Split
Datum
22.07
Godina
2021
Stranica
223
Mentor
Zejnilagić-Hajrić, Meliha
Ključne riječi
demografske karakteristike, kognitivno opterećenje, materijali za predučenje, predlaboratorijske aktivnosti, priprema uma za učenje
(cognitive load, demographic characteristics, prelaboratory activities, prelearning materials, preparing mind for the learning)
Sažetak
Strategija predučenja uključuje aktivnosti usmjerene na pripremu učenika za nastavu. Cilj ovog doktorskog rada bio je istražiti primjenu materijala za predučenje u srednjoškolskoj nastavi kemije kako bi se utvrdio učinkovit način njihove izrade kao i implementacije u stvarne nastavne situacije. Svrha prvog dijela rada bila je ispitati situaciju u srednjim školama s obzirom na učestalost primjene različitih aktivnosti predučenja u nastavi kemije te u isto vrijeme istražiti utjecaj demografskih karakteristika na primjenu aktivnosti predučenja u populaciji nastavnika kemije. U okviru kvantitativnog deskriptivnog anketnog istraživanja nastavnici kemije iz svih hrvatskih županija samostalno su popunjavali mrežni upitnik. Fokus drugog dijela rada bio je na provođenju kvazieksperimenta radi utvrđivanja učinka poučavanja uz primjenu mrežnih materijala za predučenje na usvojenost i trajnost usvojenog znanja iz kemije kod učenika četvrtih razreda gimnazijskih usmjerenja. Utvrđeno je da nastavnici kemije najčešće koriste aktivnosti predučenja u obliku usmenog ponavljanja pri čemu učenicima postavljaju pitanja za aktiviranje njihovog predznanja i ponavljanje ključnih pojmova korisnih za novo nastavno gradivo dok su najmanje zastupljene mrežne rasprave radi poticanja čitanja udžbenika prije nastave. Demografske karakteristike nastavnika koje utječu na primjenu aktivnosti predučenja u nastavi kemije su spol i životna dob. Primarno studijsko obrazovanje, nastavni predmeti, vrsta srednje škole i stečeno nastavničko iskustvo nisu statistički značajne karakteristike. U drugom dijelu rada je statistički značajna razlika u korist eksperimentalne skupine na završnom i retencijskom testiranju ukazala na pozitivan utjecaj poučavanja uz primjenu materijala za predučenje na usvojenost znanja i trajnost usvojenog znanja kod učenika na primjeru nastavnih sadržaja alkana i cikloalkana. Učenici su dobro prihvatili rad s materijalima za predučenje i smatrali su ih korisnima u pripremi za nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Snježana Smerdel
(autor)