Pregled bibliografske jedinice broj: 1252021
Zadovoljstvo nastavnika biologije gimnazijskih programa konceptualnim pristupom poučavanja nakon kurikularne reforme
Zadovoljstvo nastavnika biologije gimnazijskih programa konceptualnim pristupom poučavanja nakon kurikularne reforme, 2022., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1252021 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo nastavnika biologije gimnazijskih
programa konceptualnim pristupom poučavanja nakon
kurikularne reforme
(Satisfaction of high school biology teachers with
a conceptual approach to teaching after the
curriculum reform)
Autori
Draženović, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2022
Stranica
80
Mentor
Sertić Perić, Mirela
Ključne riječi
odgojno-obrazovni ishodi ; nastava ; poučavanje biologije ; nacionalni kurikulum
(educational outcomes ; teaching ; teaching biology ; national curriculum)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je ispitati zadovoljstvo nastavnika biologije gimnazijskih programa s konceptom, razumijevanjem i provedbom važećeg kurikuluma u nastavi te razumijevanje konceptualnog pristupa u poučavanju biologije. Ispitano je postoje li značajne razlike između odgovora nastavnika različite duljine radnog iskustva te postoji li značajan utjecaj duljine radnog iskustva na odgovore nastavnika. Osmišljen je online upitnik koji je, posredovanjem Agencije za odgoj i obrazovanje, poslan nastavnicima biologije. Upitnik je ispunilo 78 nastavnika. Rezultati ankete ukazuju da se nastavnici često susreću s poteškoćama u razumijevanju konceptualnog pristupa i odgojno-obrazovnih ishoda te s poteškoćama u procjeni dubine nastavnog sadržaja. Uglavnom nisu opažene značajne razlike između odgovora nastavnika s različitom duljinom radnog iskustva niti značajan utjecaj duljine radnog iskustva na odgovore nastavnika. Ipak, opaženo je da nastavnici s više od 11 godina radnog iskustva iskazuju veće nezadovoljstvo važećim kurikulumom. Može se zaključiti da nastavnici prepoznaju potencijal nastave biologije temeljene na metodama aktivnog učenja usmjerenih na učenike, međutim, smatraju da važeći kurikulum samo djelomično ispunjava predviđene ishode učenja i očekivanja nastavnika u praksi. Stoga bi bilo dobro omogućiti redovitu reevaluaciju kurikuluma, koja bi uzela u obzir osvrt nastavnika, kao i stalnu sustavnu podršku nastavnicima, kako bi se uspješnije snalazili u ostvarenju odgojnoobrazovnih ciljeva nastavnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Mirela Sertić Perić
(mentor)