Pregled bibliografske jedinice broj: 1252020
Prostorno uređenje učionice kao motivacijski čimbenik u nastavi Prirode i Biologije
Prostorno uređenje učionice kao motivacijski čimbenik u nastavi Prirode i Biologije, 2022., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1252020 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prostorno uređenje učionice kao motivacijski
čimbenik u nastavi Prirode i Biologije
(Physical arrangement of classroom as motivational
factor in Nature and Biology classes)
Autori
Fett, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2022
Stranica
77
Mentor
Sertić Perić, Mirela
Ključne riječi
zadovoljstvo ; fizički izgled ; poučavanje ; učenje
(satisfaction ; physical appearance ; teaching ; learning)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada je bio istražiti kako prostorno uređenje učionice utječe na motivaciju učenika različite dobi i njihovih nastavnika pri učenju i poučavanju Prirode/Biologije u osnovnim i srednjim školama. Kako bi se procijenio utjecaj uređenja učionice na motivaciju učenika i nastavnika kroz vertikalu biološkog obrazovanja osmišljene su dvije različite online ankete, u kojima su pitanja bila oblikovana tako da je nakon provedbe ankete bilo moguće usporediti odgovore učenika i nastavnika. Provođenje istraživanja u osnovnim i srednjim školama odobreno je na temelju pozitivnog mišljenja Agencije za odgoj i obrazovanje i odobrenja Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Istraživanje je provedeno u 7 osnovnih i 8 srednjih škola s prostora cijele Hrvatske, a sudjelovalo je 1025 učenika i 17 nastavnika Prirode/Biologije. Varijabla koja je poslužila kao indikator prostornog uređenja (fizičkog izgleda) učionice je tip učionice (specijalizirana ili univerzalna učionica). Rezultati ovog istraživanja ukazuju da prostorno uređenje učionice ima utjecaj na pojedine aspekte zadovoljstva i motivacije učenika u osnovnim i srednjim školama. Dodatno, rezultati pokazuju da su u prosjeku učenici osnovnih škola motiviraniji za učenje Prirode/Biologije u odnosu na učenike srednje škole, dok se nastavnici srednjih škola značajno više vesele održavanju nastavnog sata Prirode/Biologije u odnosu na nastavnike osnovne škole. Nadalje, nastavnici se značajno više vesele satu Prirode/Biologije od učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Mirela Sertić Perić
(mentor)