Pregled bibliografske jedinice broj: 1252005
Menadžment neprofitnih organizacija
Menadžment neprofitnih organizacija, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1252005 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Menadžment neprofitnih organizacija
(Management of non-profit organizations)
Autori
Čeperković, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
30.09
Godina
2015
Stranica
137
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
neprofitne organizacije, menadžerske funkcije, mjerenje performansi, neprofitni marketing, upravljanje kvalitetom u neprofitnim organizacijama
(non-profit organizations, management functions, performance measurement, non-profit marketing, quality management in non-profit organizations)
Sažetak
U izazovima suvremenog društva neprofitne organizacije dobivaju potpuno novu dimenziju. Pred njih se u današnje vrijeme, prvenstveno od strane stakeholdera i javnosti, postavljaju visoka očekivanja, zahtjevi i pritisci po pitanju odgovornosti, mijenjanja stavova i načina upravljanja. Naime, bez obzira na to da li su male ili pak globalne i svjetski poznate, neprofitne organizacije diljem svijeta uglavnom se suočavaju s istim izazovima, a to su ispunjavanje misije s ograničenim resursima, komuniciranje svrhe za koju se zalažu stakeholderima i javnosti, te povećanje sredstava koja su im potrebna da bi to i činili. Dakle, od njih se danas očekuje znatno viša razina profesionalnosti, kao i usvajanje i primjena poslovnih koncepata i alata, prvenstveno razvijenih za proftini sektor. U današnjem okruženju evidentno je da neprofitne organizacije ne mogu opstati isključivo oslanjajući se na vlastite vrijednosti i ideale. I neprofitne organizacije sve više shvaćaju da dobre namjere ne mogu biti zamjena za organizaciju, vodstvo, odgovornost i rezultate, već im je potreban kvalitetan menadžment koji počiva na organizacijskoj misiji. Iz tog razloga, granica koja dijeli neprofitne organizacije od profitnih postaje sve tanja, te situacija u kojoj one čak ravnopravno konkuriraju profitnim organizacijama, postaje sve češća, što je donedavno bilo nezamislivo. Menadžment neprofitnih organizacija suočava se pritom sa specifičnim izazovima, kao što je prvenstveno pitanje mjerenja učinkovitosti, pri čemu poseban naglasak dobiva uloga marketinga, kontrolinga i upravljanja kvalitetom. Međutim, i dalje je velik broj neprofitnih organizacija koje se opiru novim načinima upravljanja, sa stavom da “neprofitno” nije biznis, te da ih takve metode isključivo udaljavaju od njihove prvobitne misije i svrhe. Razlog njihovom opiranju je, među ostalim, prvenstveno u njihovoj organizacijskoj kulturi, koja je i dalje u tom pogledu “zatvorena”. Promijeniti stare, ustaljene obrasce ponašanja, uvjerenja, ograničene stavove, odnosno unaprijediti način poimanja samih sebe, prvi je njihov izazov te ujedno i najznačajniji.
Izvorni jezik
Hrvatski