Pregled bibliografske jedinice broj: 1252004
Strateški menadžment vodećih high tech tvrtki
Strateški menadžment vodećih high tech tvrtki, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1252004 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strateški menadžment vodećih high tech tvrtki
(Strategic Management of the Leading High Tech
Companies)
Autori
Petrač, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
25.02
Godina
2015
Stranica
87
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
identifikacija strategije, ključne kompetencije, konkurentska prednost, vrijednosni lanac, high tech industrija, vodeći high tech brandovi
(identification of strategies, key competencies, competitive advantage, value chain, high tech industry, a leading high tech brands)
Sažetak
High tech industrija čini jednu od najvažnijih grana globalne ekonomije. To je mlado i turbulentno tržište. Kako bi tvrtke uspjele na takvom tržištu bitna je kvalitetna strategija. Temeljni izazov strategijskog menadžmenta proizlazi iz konstantne potrebe za upoznavanjem okoline, kako poslovne, tako i opće, u kojoj se tvrtka razvija i raste. Ta okolina konstantno pruža prilike, tj. mogućnosti i prijetnje ili ograničenja. Stalnim učenjem tvrtke stječu znanje kojim ostvaruju konkurentske prednosti, a to znanje su njihove ključne kompetencije i zapravo glavni čimbenik uspjeha. U ovom radu, analizirano je 10 tvrtki koje su ujedno i vodeći brandovi na high tech tržištu prema Interbrandu. To su: Apple, Google, Microsoft, Samsung Electronics, Intel, Cisco, Oracle, HP, SAP i Facebook. Analizom njihove povijesti razvoja, planova za budućnost, vrijednosnog lanca i SWOT analizom, utvrđeno je kako su njihovi ključni faktori uspjeha ulaganje u istraživanje i razvoj, inovativnost, prilagodba klasičnih generičkih strategija, te komercijalizacija samo profitabilnih proizvoda i usluga. Kako bi postigli sve to tvrtke često ulaze u saveze, suradnička partnerstva, akvizicije i integracije. Konkurencija na tržištu i dalje raste, stoga je veliki pritisak na tvrtkama da odgovore zahtjevima kupaca kako bi preživjeli na tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti