Pregled bibliografske jedinice broj: 1252002
Globalni brend menadžment s osvrtom na efekt zemlje porijekla
Globalni brend menadžment s osvrtom na efekt zemlje porijekla, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1252002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Globalni brend menadžment s osvrtom na efekt zemlje
porijekla
(Global brand management with reference to country of
origin effect)
Autori
Jadreško, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
15.06
Godina
2015
Stranica
97
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
brendiranje i globalizacija, percipirana globalnost brenda, porijeklo brenda, zemlja proizvodnje, zemlja porijekla, glokalizacija
(branding and globalization, perceived brand globality, brand origin, country of production, country of origin, glocalization)
Sažetak
Geografsko širenje je neizbježna sudbina brendova. O tome ovisi rast brenda i njegova sposobnost inovacije i održavanja konkurentske prednosti u pogledu ekonomije razmjera i produktivnosti. Zbog toga marketinški direktori više ne dovode u pitanje načelo međunarodnog širenja, ali su zaokupljeni načinima na koje to postići. Efekt koji se već dugo vremena istražuje u odnosu s brendovima je efekt zemlje porijekla. Danas sve više tvrtki na neki način pokušava zamagliti izvornu zemlju proizvodnje brenda. Može se reći da danas brend sa svojim imidžom kupcu predstavlja važniju i poznatiju informaciju od zemlje porijekla i njezinog imidža. Samim time efekt zemlje porijekla gubi na važnosti. U ovom radu istražuju se globalni brendvi i novi trendovi u brend menadžmentu. Na ljestvici najboljih globalnih brendova iz 2014. godine uočava se dominacija jedne industrije među najboljim brendovima. Pokušava se objasniti uzrok tomu te tražiti odgovore korporacija iz drugih industrija na nove trendove globalizacije te ponovno jačanje lokalnih brendova kao i trenutna važnost efekta zemlje porijekla pri potrošačevom odabiru brendova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija