Pregled bibliografske jedinice broj: 1251995
Marketing u filmskoj industriji
Marketing u filmskoj industriji, 2014., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1251995 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing u filmskoj industriji
(Marketing in the film industry)
Autori
Trninić, Aneta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
16.06
Godina
2014
Stranica
101
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
marketing, filmski marketing, promocija ideje u film, pozicioniranje proizvoda u filmu, prikriveno oglašavanje, hiperkomercijalizacija u filmovima
(marketing, film marketing, promotion of an idea in movies, product placement in movies, disguised advertising, hypercommercialization in movies)
Sažetak
Marketing u kulturi ima drugačije karakteristike u odnosu na marketing u tradicionalnim proizvodnim i uslužnim djelatnostima. Suvremena literatura pojašnjava ulogu marketinga u kulturi, specifično na filmu, kao vezu između filma kao umjetničkog djela i publike, s time da marketing ne bi smio narušavati umjetnički integritet filma. Film je u marketinškom kontekstu medij, kao i TV, radio, tisak i internet, koji može poslužiti za prenošenje određene poruke do ciljne skupine potrošača. Posljednjih pedeset godina na području većine medija došlo je do zasićenosti, a filmska industrija se pokazala moćnim oruđe promidžbe. Postoje tri ključna segmenta marketinga u filmskoj industriji: marketing filma, marketing u filmu, te marketing iz filma. Marketing filma obuhvaća planiranje, istraživanja, odabir strategije, distribuciju, promotivnu kampanju i prodaju. Marketing filma se bavi filmom kao proizvodom, a započinje puno prije promocije samog filma. Marketing u filmu može biti privatna ili javna promocija ideje. U Hollywoodu se rodila politička promocija u svrhu korištenja filma za ciljeve političkih kalkulacija i propagandni utjecaj na široku publiku. Tipični 'product placement' ili pozicioniranje proizvoda u filmu, poput automobila, kozmetike, tehnologije ili prehrane predstavlja marketing iz filma. Ovakav oblik oglašavanja postao je osnovica za prikupljanje sredstava u filmskoj industriji, a svoju popularnost zahvaljuje upravo činjenici da ostvaruje mnogo veći učinak negoli blokovi reklama na TV programu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)