Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1251995

Marketing u filmskoj industriji


Trninić, Aneta
Marketing u filmskoj industriji, 2014., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar


CROSBI ID: 1251995 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Marketing u filmskoj industriji
(Marketing in the film industry)

Autori
Trninić, Aneta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za ekonomiju

Mjesto
Zadar

Datum
16.06

Godina
2014

Stranica
101

Mentor
Krajnović, Aleksandra

Ključne riječi
marketing, filmski marketing, promocija ideje u film, pozicioniranje proizvoda u filmu, prikriveno oglašavanje, hiperkomercijalizacija u filmovima
(marketing, film marketing, promotion of an idea in movies, product placement in movies, disguised advertising, hypercommercialization in movies)

Sažetak
Marketing u kulturi ima drugačije karakteristike u odnosu na marketing u tradicionalnim proizvodnim i uslužnim djelatnostima. Suvremena literatura pojašnjava ulogu marketinga u kulturi, specifično na filmu, kao vezu između filma kao umjetničkog djela i publike, s time da marketing ne bi smio narušavati umjetnički integritet filma. Film je u marketinškom kontekstu medij, kao i TV, radio, tisak i internet, koji može poslužiti za prenošenje određene poruke do ciljne skupine potrošača. Posljednjih pedeset godina na području većine medija došlo je do zasićenosti, a filmska industrija se pokazala moćnim oruđe promidžbe. Postoje tri ključna segmenta marketinga u filmskoj industriji: marketing filma, marketing u filmu, te marketing iz filma. Marketing filma obuhvaća planiranje, istraživanja, odabir strategije, distribuciju, promotivnu kampanju i prodaju. Marketing filma se bavi filmom kao proizvodom, a započinje puno prije promocije samog filma. Marketing u filmu može biti privatna ili javna promocija ideje. U Hollywoodu se rodila politička promocija u svrhu korištenja filma za ciljeve političkih kalkulacija i propagandni utjecaj na široku publiku. Tipični 'product placement' ili pozicioniranje proizvoda u filmu, poput automobila, kozmetike, tehnologije ili prehrane predstavlja marketing iz filma. Ovakav oblik oglašavanja postao je osnovica za prikupljanje sredstava u filmskoj industriji, a svoju popularnost zahvaljuje upravo činjenici da ostvaruje mnogo veći učinak negoli blokovi reklama na TV programu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Aleksandra Krajnović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Trninić, Aneta
Marketing u filmskoj industriji, 2014., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
Trninić, A. (2014) 'Marketing u filmskoj industriji', diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Trnini\'{c}, Aneta}, year = {2014}, pages = {101}, keywords = {marketing, filmski marketing, promocija ideje u film, pozicioniranje proizvoda u filmu, prikriveno ogla\v{s}avanje, hiperkomercijalizacija u filmovima}, title = {Marketing u filmskoj industriji}, keyword = {marketing, filmski marketing, promocija ideje u film, pozicioniranje proizvoda u filmu, prikriveno ogla\v{s}avanje, hiperkomercijalizacija u filmovima}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Trnini\'{c}, Aneta}, year = {2014}, pages = {101}, keywords = {marketing, film marketing, promotion of an idea in movies, product placement in movies, disguised advertising, hypercommercialization in movies}, title = {Marketing in the film industry}, keyword = {marketing, film marketing, promotion of an idea in movies, product placement in movies, disguised advertising, hypercommercialization in movies}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font