Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1251945

STRATEGIJE ŠIRENJA I PROFITNA UTOČIŠTA MULTINACIONALNIH KOMPANIJA


Dujmov, Dina
STRATEGIJE ŠIRENJA I PROFITNA UTOČIŠTA MULTINACIONALNIH KOMPANIJA, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar


CROSBI ID: 1251945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
STRATEGIJE ŠIRENJA I PROFITNA UTOČIŠTA MULTINACIONALNIH KOMPANIJA
(EXPANSION STRATEGIES AND PROFIT SANCTUARY OF MULTINATIONAL COMPANIES)

Autori
Dujmov, Dina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za ekonomiju

Mjesto
Zadar

Datum
14.10

Godina
2013

Stranica
82

Mentor
Krajnović, Aleksandra ; Mikulandra Volić, Ivona

Ključne riječi
multinacionalne kompanije, diverzifikazija, međunarodno tržište, Coca Cola, Starbucks, profit multinacionalnih kompanija, profitna utočišta
(multinational companies, diversification, international market, Coca Cola, Starbucks, multinational company's profit, profit sanctuaries)

Sažetak
Pod pojmom multinacionalne kompanije podrazumijeva se organizacija, tvrtka, poduzeće ili koncern čije je sjedište u jednoj zemlji, a svojim investicijama, proizvodnjom i kapitalom djeluje u drugim zemljama. Multinacionalne kompanije uspostavljaju podružnice u zemljama izvan svoje matične zemlje s nekoliko motiva, a najvažniji je proširiti svoj tržišni pristup radi povećanja svojih prihoda i povrata ulaganja. Multinacionalna kompanija je jedna od najatraktivnijih i najraširenijih kompanija u globalnom gospodarstvu. Multinacionalne kompanije kontroliraju gotovo pola milijuna podružnica diljem svijeta. Više od 85% svih multinacionalnih kompanija ima sjedište u bogatim zemljama zapadne Europe, SAD-u, Kanadi, Australiji i Japanu. Tijekom posljednjeg desetljeća, nove multinacionalne kompanije su se pojavile u zemljama poput Južne Koreje, Tajvana, Španjolske, Meksika, Argentine i Brazila. Multinacionalne kompanije koriste različite strategije širenja na inozemno tržište. Važno je znati da uspješna međunarodna strategija zahtijeva odgovarajuću koordinaciju i kontrolu, u skladu s ciljevima tvrtke. Timovi izvršnih upravitelja i top menadžera u velikim kompanijama, posebno u Sjevernoj Americi, Europi i Japanu, priznaju da je globalizacija najkritičniji izazov s kojim su se susreli do danas. Također su vrlo svjesni da je tijekom posljednjeg desetljeća postalo teže identificirati strategije internacionalizacije i odabrati zemlje s kojima će poslovati. Kroz rad će se analizirati nastanak, razvoj i širenje najpoznatijih multinacionalnih kompanija poput Coca-Cole, kompanije Unilever i Starbucks kompanije, te dati osvrt na njihova profitna utočišta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Aleksandra Krajnović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dujmov, Dina
STRATEGIJE ŠIRENJA I PROFITNA UTOČIŠTA MULTINACIONALNIH KOMPANIJA, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
Dujmov, D. (2013) 'STRATEGIJE ŠIRENJA I PROFITNA UTOČIŠTA MULTINACIONALNIH KOMPANIJA', diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dujmov, Dina}, year = {2013}, pages = {82}, keywords = {multinacionalne kompanije, diverzifikazija, me\djunarodno tr\v{z}i\v{s}te, Coca Cola, Starbucks, profit multinacionalnih kompanija, profitna uto\v{c}i\v{s}ta}, title = {STRATEGIJE \v{S}IRENJA I PROFITNA UTO\v{C}I\v{S}TA MULTINACIONALNIH KOMPANIJA}, keyword = {multinacionalne kompanije, diverzifikazija, me\djunarodno tr\v{z}i\v{s}te, Coca Cola, Starbucks, profit multinacionalnih kompanija, profitna uto\v{c}i\v{s}ta}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dujmov, Dina}, year = {2013}, pages = {82}, keywords = {multinational companies, diversification, international market, Coca Cola, Starbucks, multinational company's profit, profit sanctuaries}, title = {EXPANSION STRATEGIES AND PROFIT SANCTUARY OF MULTINATIONAL COMPANIES}, keyword = {multinational companies, diversification, international market, Coca Cola, Starbucks, multinational company's profit, profit sanctuaries}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font