Pregled bibliografske jedinice broj: 1251880
Čimbenici koji utječu na izbor izvozne strategije na brzorastućem tržištu
Čimbenici koji utječu na izbor izvozne strategije na brzorastućem tržištu, 2012., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1251880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici koji utječu na izbor izvozne strategije na
brzorastućem tržištu
(Factors affecting the choice of export strategy in a
fast growing market)
Autori
Glavić, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
22.03
Godina
2012
Stranica
95
Mentor
Krajnović, Aleksandra ; Mikulandra Volić, Ivona
Ključne riječi
brzorastuće tržište, unutrašnji čimbenici, vanjski čimbenici, inozemno tržište, izvozne strategije, informacijsko-komunikacijska industrija
(fast growing market, internal factors, external factors, foreign market, export strategies, information and communication industry)
Sažetak
U radu se istražuju čimbenici koji utječu na odabir izvozne strategije na brzorastućem tržištu s naglaskom na informacijsko-komunikacijsku industriju. Istraživački rad je usmjeren na relevantne unutrašnje i vanjske čimbenike u informacijsko-komunikacijskoj industriji koji svojim djelovanjem formiraju izvoznu strategiju. Za osvajanje inozemnog tržišta poduzeću su na raspolaganju sljedeće strategije: strategija licenciranja, franšiznig, strateški savezi, patentiranje, izravno ulaganje. U istraživanju su primjenjene sljedeće metode: metoda analize, metoda sinteze i metoda komparacije. U istraživanju utjecaja unutrašnjih i vanjskih čimbenika u informacijsko-komunikacijskoj industriji utvrđen je utjecaj niza čimbenika. U informacijsko-kumunikacijskoj industriji utvrđen je utjecaj veličine poduzeća na stvaranje dodatne vrijednosti. Visoka razina ulaganja u istraživanje i razvoj rezultira inovacijama u tehnološkom smislu, a za to je zaslužan ljudski resurs sa tacitnim (skrivenim) i eksplicitnim znanjem. Političko-pravni čimbenik kao vanjski čimbenik u informacijsko-komunikacijskoj industriji utječe na industriju jer ograničava konkurentnost poduzeća. Pronađen je utjecaj zakonodavnog okvira, regulatorne politike u informacijsko- komunikacijskoj industriji. Regularna politika smanjuje djelovanje prirodnih monopola a ovisi o situaciji na tržištu. Protekcionističke mjere su rezultat lokalnih standarda na inozemnom tržištu, dok carina kao mjera nema utjecaj zbog deregulacije u informacijsko-komunikacijskoj industriji. U istraživanju sporazuma o slobodnoj trgovini i trgovinskih blokova nije pronađen utjecaj na informacijsko-komunikacijsku industriju. Kulturna je udaljenost kao vanjski čimbenik u informacijsko-komunikacijskoj industriji čimbenik koji smanjuje povjerenje i komunikaciju među zemljama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija