Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1251880

Čimbenici koji utječu na izbor izvozne strategije na brzorastućem tržištu


Glavić, Dijana
Čimbenici koji utječu na izbor izvozne strategije na brzorastućem tržištu, 2012., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar


CROSBI ID: 1251880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čimbenici koji utječu na izbor izvozne strategije na brzorastućem tržištu
(Factors affecting the choice of export strategy in a fast growing market)

Autori
Glavić, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za ekonomiju

Mjesto
Zadar

Datum
22.03

Godina
2012

Stranica
95

Mentor
Krajnović, Aleksandra ; Mikulandra Volić, Ivona

Ključne riječi
brzorastuće tržište, unutrašnji čimbenici, vanjski čimbenici, inozemno tržište, izvozne strategije, informacijsko-komunikacijska industrija
(fast growing market, internal factors, external factors, foreign market, export strategies, information and communication industry)

Sažetak
U radu se istražuju čimbenici koji utječu na odabir izvozne strategije na brzorastućem tržištu s naglaskom na informacijsko-komunikacijsku industriju. Istraživački rad je usmjeren na relevantne unutrašnje i vanjske čimbenike u informacijsko-komunikacijskoj industriji koji svojim djelovanjem formiraju izvoznu strategiju. Za osvajanje inozemnog tržišta poduzeću su na raspolaganju sljedeće strategije: strategija licenciranja, franšiznig, strateški savezi, patentiranje, izravno ulaganje. U istraživanju su primjenjene sljedeće metode: metoda analize, metoda sinteze i metoda komparacije. U istraživanju utjecaja unutrašnjih i vanjskih čimbenika u informacijsko-komunikacijskoj industriji utvrđen je utjecaj niza čimbenika. U informacijsko-kumunikacijskoj industriji utvrđen je utjecaj veličine poduzeća na stvaranje dodatne vrijednosti. Visoka razina ulaganja u istraživanje i razvoj rezultira inovacijama u tehnološkom smislu, a za to je zaslužan ljudski resurs sa tacitnim (skrivenim) i eksplicitnim znanjem. Političko-pravni čimbenik kao vanjski čimbenik u informacijsko-komunikacijskoj industriji utječe na industriju jer ograničava konkurentnost poduzeća. Pronađen je utjecaj zakonodavnog okvira, regulatorne politike u informacijsko- komunikacijskoj industriji. Regularna politika smanjuje djelovanje prirodnih monopola a ovisi o situaciji na tržištu. Protekcionističke mjere su rezultat lokalnih standarda na inozemnom tržištu, dok carina kao mjera nema utjecaj zbog deregulacije u informacijsko-komunikacijskoj industriji. U istraživanju sporazuma o slobodnoj trgovini i trgovinskih blokova nije pronađen utjecaj na informacijsko-komunikacijsku industriju. Kulturna je udaljenost kao vanjski čimbenik u informacijsko-komunikacijskoj industriji čimbenik koji smanjuje povjerenje i komunikaciju među zemljama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Aleksandra Krajnović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Glavić, Dijana
Čimbenici koji utječu na izbor izvozne strategije na brzorastućem tržištu, 2012., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
Glavić, D. (2012) 'Čimbenici koji utječu na izbor izvozne strategije na brzorastućem tržištu', diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Glavi\'{c}, Dijana}, year = {2012}, pages = {95}, keywords = {brzorastu\'{c}e tr\v{z}i\v{s}te, unutra\v{s}nji \v{c}imbenici, vanjski \v{c}imbenici, inozemno tr\v{z}i\v{s}te, izvozne strategije, informacijsko-komunikacijska industrija}, title = {\v{C}imbenici koji utje\v{c}u na izbor izvozne strategije na brzorastu\'{c}em tr\v{z}i\v{s}tu}, keyword = {brzorastu\'{c}e tr\v{z}i\v{s}te, unutra\v{s}nji \v{c}imbenici, vanjski \v{c}imbenici, inozemno tr\v{z}i\v{s}te, izvozne strategije, informacijsko-komunikacijska industrija}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Glavi\'{c}, Dijana}, year = {2012}, pages = {95}, keywords = {fast growing market, internal factors, external factors, foreign market, export strategies, information and communication industry}, title = {Factors affecting the choice of export strategy in a fast growing market}, keyword = {fast growing market, internal factors, external factors, foreign market, export strategies, information and communication industry}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font