Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1251849

Problematika obrade lektire za djecu s govorno- jezičnim poremećajima: primjer suradnje knjižničara i učitelja


Crnjac, Ivan; Vlahoviček, Melita
Problematika obrade lektire za djecu s govorno- jezičnim poremećajima: primjer suradnje knjižničara i učitelja // Knjižničar, knjižničarka, 13 (2022), 1; 43-56 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1251849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Problematika obrade lektire za djecu s govorno- jezičnim poremećajima: primjer suradnje knjižničara i učitelja
(Problems of processing compulsory reading for children with speech and language disorders: an example of cooperation between librarian and teacher)

Autori
Crnjac, Ivan ; Vlahoviček, Melita

Izvornik
Knjižničar, knjižničarka (1847-3415) 13 (2022), 1; 43-56

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
lektira ; knjižnica ; razredna nastava ; djeca s govorno-jezičnim poremećajima
(compulsory reading ; library ; class education ; children with speech and language disorders)

Sažetak
Cilj je ovog rada prikazati zajedničku suradnju učitelja razredne nastave i knjižničara koji su zajednički prilagodili i obradili lektiru za drugi razred osnovne škole za djecu s govorno-jezičnim poremećajima u Osnovnoj školi Poliklinike SUVAG. Isto tako, namjera nam je ukazati na činjenicu da kroz takve zajedničke suradnje lektira može postati djeci zanimljiva i ugodna aktivnost koja će izazvati želju za čitanjem, pojačati interes prema knjizi i ojačati čitalačke kompetencije. Čitanje lektire za djecu školske dobi postaje sve teži i zahtjevniji zadatak. Mnogobrojna istraživanja pokazala su da je lektira djeci sve manje atraktivna i da je smatraju nepoželjnim školskim zadatkom. Razlog tome leži u činjenici okrenutosti djece i mladih prema suvremenim medijima, poput društvenih mreža, playstationa i ostalih videoigara. Manjak interesa za knjigu još je više izražen kod djece koja su razvila govorno- jezični poremećaj i kod kojih su čitalačke kompetencije znatno smanjene. U radu s takvom djecom učitelj treba uložiti dodatne napore kako bi kod djece potaknuo interes za čitanje uz nužnu prilagodbu u načinu obrade lektire. Nužno je i poželjno da učitelj ili nastavnik u proces planiranja i prilagodbe lektirnih naslova uključi što je moguće češće školskog knjižničara koji svojim znanjima i vještinama može pridonijeti stvaranju zanimljivijeg ozračja pri primjeni novih metoda u obradi lektirne građe. Zajednička suradnja može rezultirati zanimljivom izvanučioničkom aktivnošću koja za rezultat ima nastanak nekog novog materijala, poput plakata, igrokaza i tome slično. Uvođenje takve učestale suradnje u proces obrade lektire izuzetno je poželjan oblik rada, a poseban benefit ima za učenike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Profili:

Avatar Url Ivan Crnjac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Crnjac, Ivan; Vlahoviček, Melita
Problematika obrade lektire za djecu s govorno- jezičnim poremećajima: primjer suradnje knjižničara i učitelja // Knjižničar, knjižničarka, 13 (2022), 1; 43-56 (domaća recenzija, članak, stručni)
Crnjac, I. & Vlahoviček, M. (2022) Problematika obrade lektire za djecu s govorno- jezičnim poremećajima: primjer suradnje knjižničara i učitelja. Knjižničar, knjižničarka, 13 (1), 43-56.
@article{article, author = {Crnjac, Ivan and Vlahovi\v{c}ek, Melita}, year = {2022}, pages = {43-56}, keywords = {lektira, knji\v{z}nica, razredna nastava, djeca s govorno-jezi\v{c}nim poreme\'{c}ajima}, journal = {Knji\v{z}ni\v{c}ar, knji\v{z}ni\v{c}arka}, volume = {13}, number = {1}, issn = {1847-3415}, title = {Problematika obrade lektire za djecu s govorno- jezi\v{c}nim poreme\'{c}ajima: primjer suradnje knji\v{z}ni\v{c}ara i u\v{c}itelja}, keyword = {lektira, knji\v{z}nica, razredna nastava, djeca s govorno-jezi\v{c}nim poreme\'{c}ajima} }
@article{article, author = {Crnjac, Ivan and Vlahovi\v{c}ek, Melita}, year = {2022}, pages = {43-56}, keywords = {compulsory reading, library, class education, children with speech and language disorders}, journal = {Knji\v{z}ni\v{c}ar, knji\v{z}ni\v{c}arka}, volume = {13}, number = {1}, issn = {1847-3415}, title = {Problems of processing compulsory reading for children with speech and language disorders: an example of cooperation between librarian and teacher}, keyword = {compulsory reading, library, class education, children with speech and language disorders} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font