Pregled bibliografske jedinice broj: 1251801
Potencijali stručno-pedagoške prakse u formiranju kompetencija studenata učiteljskih studija
Potencijali stručno-pedagoške prakse u formiranju kompetencija studenata učiteljskih studija // Suvremeni pristup obrazovanju učitelja (znanstvena monografija) / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.).
Bjelovar : Zagreb: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 116-133
CROSBI ID: 1251801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potencijali stručno-pedagoške prakse u formiranju
kompetencija studenata učiteljskih studija
(Potentials of Professional-pedagogical practice in
the formation of competencies of students of
teacher education)
Autori
Canjek-Androić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni pristup obrazovanju učitelja (znanstvena monografija)
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja
Izdavač
Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Bjelovaru ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Bjelovar : Zagreb
Godina
2022
Raspon stranica
116-133
ISBN
978-953-347-459-5
Ključne riječi
budući učitelji ; kompetencije ; stručno-pedagoška praksa ; učiteljski studij
(future teachers ; competencies ; professional-pedagogical practice ; teacher training)
Sažetak
Inicijalnim (formalnim) obrazovanjem započinje razvoj profesionalnih kompetencija potrebnih za odgojno-obrazovni rad u primarnom obrazovanju, a nastavlja se stručnim usavršavanjem i cjeloživotnim učenjem. Dokumentima europskih obrazovnih politika definirane su i određene kompetencije koje bi učitelji trebali posjedovati za kvalitetan i djelotvoran rad unutar profesije. Kako bi se osiguralo formiranje potrebnih kompetencija za rad budućih učitelja značajno mjesto u osposobljavanju studenata učiteljskog studija zauzima stručno-pedagoška praksa. Razvoj kompetencija omogućen je povezivanjem teorije i prakse, izvođenjem javnih i individualnih satova u školama vježbaonica u okviru metodika nastavnih predmeta te obvezama u kolegiju Stručno-pedagoška praksa. U radu je prikazana analiza sadržaja studijskih programa učiteljskih studija, te rezultati dosadašnjih istraživanja u kojima su obuhvaćeni svi aspekti i sudionici organizacije i realizacije stručno-pedagoške prakse na učiteljskim fakultetima u Hrvatskoj i državama u regiji. Analizom dostupnih dokumenata utvrđeno je da ne postoji ujednačeni pristup organizaciji i provedbi stručno-pedagoške prakse, te da su izražene značajne razlike u opterećenju studenata s obzirom na stručno-pedagošku praksu na razini države, ali i samih studijskih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti